" . ey Page

9. Failure of the Audiovisual Media Law and the
contradiction that holds public interest hostage

Raimonda Nelku*

ABSTRACT: Democratic transitions of Eastern countries brought about the need to shifting
from eastern into western paradigms. Transitioning into western models of media, more
specifically to the public system of broadcasting became a prerequisite for achieving the EU
status for Eastern European transitioning countries. It has been twelve years since Albania
entered the process of transformation from being a State TV towards becoming a Public
Television. The article aims to provide a theoretical framework of public television
networks in western countries pointing to the pertaining relationships with their political
systems. Using this methodology, the article evaluates the developmental process of RTSH,
and traces the evolution of certain fundamental laws to determine that political elites have
not put forth any efforts to reform laws to establish self-regulatory instruments and
guarantee the media independence as a self regulated institution. Despite international
recommendations and internal pressures for change, the practices in the area of public
network television services have served the private interest of political parliamentary
forces .Using the Hallin and Mancini comparative models for media, we established that
efforts towards reformation, the changes of Albanian public television are not guided
towards a liberal democratic model; instead they resemble a Mediterranean or polarized
system. Political arbitration in choosing key institutions that ensure self regulation and the
direction of public service broadcasting reflects similarities with the Italian model of
Lottizzazione. However, the design of hybrid laws whose structures and functions do not
serve public interests, but instead ensure the interest of political elites, is not a formula that
guarantees public service broadcasting. By choosing to pursue the old trend of TVSH’s
broadcasting methods, politics is channeling the future of public service broadcasting
towards a polarizing model. The approach that would allow a liberalization of Public Service
Broadcasting, demands a political emancipation and consensus on this particular issue. For
now, the sings of consensus are nowhere to be seen, and as such the fate of public service
broadcasting remains in a pending status. One of the main consequences in this process,
remains the under informed public that is a vital element in a viable democracy. In this case,
society becomes the victim of an autocratic system, perpetually stuck in a vicious cycle
against democratic interest.

Keywords: Public interest, Albanian society, the rule of law, Audiovisual Media Law

Vol 2 No 1 [2014)
1SSUE — March
ISSN 2347-6269 (E) &ISSN2347-2146 (F)




" . o Page

FULL TEXT

Albanian society is still finding it difficult to take the right path towards the European
perspective and internal contradictions have taken hostage the will to take actions to
establish a state that serves the rule of law. The law “On Audiovisual Media,” approved
several weeks ago, has been a true test for the people's representatives in the parliament.
They proved they failed to pass the test. As a result, the law did not manage to give meaning
to the solemnity that the Albanian Constitution bestows upon the Albanians' right to
information, where freedom of expression is guaranteed by law.

Albanian politicians of both parties have failed again. The 14-year engagement to reform the
existing law and bring it in line with the norms required by European institutions has
shown a weak political will. The most disputed articles have been those on AMA, the
regulatory council, and those of the Steering Council of RTSH. The two main parties have
found themselves in different trenches on the formulas of these institutions. The MPs
offered a newly-designed suit, but made up of scarce quality. Both sides agreed on 135
articles out of 147 articles of the draft law. Hence, 12 articles divided the ruling majority
and the opposition.

This paper will focus on two of the articles that were not approved by consensus. It is
impressive to note the lack of consensus on these two articles (regarding the formula of
election of the two councils elected by the parliament, the regulatory authority AMA and the
Steering Council of the Albanian Public Radio and Television,) against the backdrop of
general consensus achieved by political parties on drafting the rest of the law. We are
inclined to think that the achieved consensus, in its essence against the recommendations of
experts, in both articles has legitimized the intervention of politics as in the past, through
the formula of the partisan composition of the two afore-mentioned councils.

The long process of the law reform has widened the gap of trust between media and the
public. The long expectation has resulted in guidelines of low credibility in terms of
protection of public interest. Even more so when considering that the public notion seems
to be serving the law, not the other way around. The two big, strong players have divided
the public in two extreme trenches, abandoning reason and dialogue.

Vol 2 No1(2014)
ISSUE - March
ISSN 2347-68609 [E) &I1S5N2347-2146 [P)




n SOCRATES E

These people, who united in 1990 their aspiration towards Europe with their political
efforts, after 22 years are divided and have given up, choosing to be part of the herd of
sheep of one party or the other, as the only way to survive. The aspiration for a state that
respects fundamental rights and freedoms as their guarantee has faded, and along with it so
has the hope to establish European-like institutions.

The question emerges naturally, why do politicians avoid the continuous
recommendations of foreign experts, are we Albanians so unique and different in our
model?

While the new law on Audiovisual Media was approved, the Parliament of Albania notified
the citizens that the law had managed to reflect the revolution that the services and mission
of Albanian electronic media has experienced, along with the technology process,
sidestepping what has been and will be EU's key concern: harmonization with required
standards and the independence of the authority that regulates audiovisual media and the
Albanian Public Radio and Television. In November 2012, EU's progress report noted that:
“The preparations in the field of information society and media are not advanced. The
adoption of the law on Audiovisual Media Services from the parliament has been delayed.
There are still concerns on the independence of the regulator. Editorial independence of
public service broadcaster has not been strengthened.”:

This notification of the Parliament neglects the key concern, such as the independence of
regulatory authorities AMA and KDRTSH. It was precisely the articles on these authorities
that delayed the law, even before the revolution took place, legitimizing indirectly the
political control and influence of power on its own institutions. Meanwhile, politicians of the
whole spectrum pledged they were working on the consolidation of democratic institutions
in the country. The efforts to liberalize audiovisual media for a free and independent
information, as enshrined in the constitution, seems to be alienated in the last years, in a
relation where politics- business binom has overtaken media ownership, becoming in this
way a license provider for information and free speech.

Is Albania the only case facing this challenge and what is the source of the generated
conflict?

Vol 2 No 1 [2014)
ISSUE — March
ISSN 2347-6869 (E] &ISSN2347-2146 (F)




ﬂ SOCRATES E

The process of reforming the television from state to public is still in transition and remains
a challenge vise-a-vise political tradition in all transition countries. This is because
politicians have showed little inclination to respect the independence of public service
broadcasters. Even in those countries that consider themselves as post-transition, public
service broadcasters are mainly in transition and have not progressed significantly in this
aspect.2 The system of public broadcasting and regulatory agencies responsible for
overseeing commercial broadcasting is visibly linked to political system. These links vary,
but they reflect different levels and forms of political parallelism.3 In this landscape, the
public service broadcaster in Europe's young democracies remains insecure.

At the same time, its existence is inevitably related to the development of democracy
and civil society.

No approach on its own can guarantee a balanced and stable “dualist system “of
broadcasting or independent regulation. Similarly, there is not one single model of
successful public service broadcasting.* Television's roots lay deep into political experience
of a society, in its institutions, and media tradition - in this way every society has to work in
order to build its own model.

Daniel Hallin and Paolo Mancini in their comparative study on the media systems:
“Comparing media systems” examine 18 Western democratic countries and identify three
models of media systems: Mediterranean model or Polarized Pluralist,5Corporatist
Democratic model or Northern/Central Europe,6 and the Liberal model or North-
Atlantic.” Based on this study, for post-communist countries, including Albania, it is typical
to have a “public broadcaster” controlled by the government or ruling majority, even though
a classification cannot be made as in the study, due to the different levels of democratic
tradition. However, we can orient ourselves on the main trends of the process in developing
media system in Albania by referring to development trends of political system. These
trends tend to be similar to the Mediterranean Model or Polarized Pluralist model.8 Main
characteristics of this model include high political parallelism, comment-
oriented journalism, model of TV influence (parliamentary or governmental); relations with
politics (over broadcasting), weak professionalism, instrumentalisation of the media and
strong state intervention.2

Vol 2 No 1 [2014)
1SSUE — March
IS5N 2347-6269 (E) &ISSN2347-2146 (F)




" . ey Page

If we return to the law on audiovisual media, the formula that applies the political criteria in
the configuration of leading bodies of AMA and of KDRTSH is similar to the situation of our
[talian neighbor, which is a model of polarized media system, as well as a media system that
has led to greater disputes in Western European countries. First it came “Lottizzazione” or
“party lots,” which was used by Italian politics in restructuring public television RAI in
1969. Then, in the 90s it was Berlusconi's empire. As a prime minister he enjoyed a certain
power on public and commercial television. This was the first such precedent in a
developed European democracy.10 “A main historical reason that explains RAI's dependence
on political elite is that at the roots of the relation of public broadcaster to the political
system there is very little familiarity with institutions of liberal democracies.“11

[talian media historian Paolo Murialdi states that “criticism on Lottizzazione stems from its
trust on the role of public TV, especially on the need to guarantee “freedom, prestige, and
professionalism” for the journalists of public television. Lottizzazione, according to him is a
deviation from public service journalism that the public broadcaster must
fulfill. Lottizzazione is a historical and central disease for the Italian public broadcaster and
for its journalists.”12 Meanwhile, for Hallin and Mancini the gap between the ideal and
reality is much wider in countries like Italy and Spain, where journalists pledge their
devotion to the liberal model and to objectivity, while the current practice of journalism is
deeply in the traces of partisan advocacy.13

The controversy here is on the challenge to fulfill the aim for the public broadcaster or the
regulatory authority to be free of influence from stronger political forces, failing in this way
to serve a politically diverse society.

The approval of the Albanian law on audiovisual media, while, at the same time,
preserving the same formula of election of the two councils, AMA and KDRTSH,
proved that Albanian politics tends to follow a polarized pluralist model. Politicians
from both sides not only have not made any progress in renegotiating anon-
partisan formula of the two councils, but they have turned into advocates of this formula,
which is supposed to guarantee client list behavior and the status quo for current politicians
and their heirs. This refractoriness in protecting the overdue formula of the two articles,
which also compromises the European perspective, changes this objective from a motto for
action into a slogan of political communication and marketing.

Vol2 No1(2014)
155UE - March
155N 2347-6869 (E] &ISSN2347-2146 (P)




. N R Page

The current opposition has blamed the ruling majority for these articles and has voted
against the approval of the law, disagreeing on approval of regulatory authorities through
simple majority of votes. In this respect, the opposition seems to stand one step ahead of the
ruling majority, but only at first sight. This is because the drafting of the article that was
approved by both sides has legitimized the partisan composure of the two councils, showing
bigotry of the two political forces to protect the fore-mentioned formula.

Repeatedly experts of European institutions such as OSCE, CoE, and EU have argued the
reason and manner for steering councils of the regulator and public broadcaster to achieve
independence and guarantee protection of editorial independence. Individually, politicians
of both forces have acknowledged the absurd situation that has surrounded discussions on
the audiovisual media law for years, but collectively it was impossible to overcome the
party's collective will.

A retrospective on what was the hot spot on the law of radio and television allows us to
understand the history on the law of audiovisual media in relation to its independence from
political influence and support to public interest, when it comes to articles that guarantee
such a thing, as in the case of the councils of AMA and KDRTSH.

Musa Ulqini, former socialist MP, who has followed the process of the drafting of the law
since its beginning, has blamed politics, stating that politics bowed over to business
interests. “Politics has its own sins towards Albanian public television. Its interests led to
bankruptcy of this television, while the day that private media emerged, they left Albanian
Television in misery.”14 Even though the approval of the law on Radio and Television in
199815 changed the name of RTSH from a state institution to a public one, de facto Albanian
Television did not enjoy in these 14 years the attributes of a public television, as it was
named in the law and it was propagated through television advertising of RTSH. Academic
Artan Fuga, in its concern on RTSH states that “Albanian public Radio and Television can be
viewed everywhere. It has an international public, which, in all cases would note beyond
any doubt its extreme politicization, to the limits of sycophancy, vis-a-vis any government
and government official.”16

Dependence from the state and politics, both in law, and in practice, is legitimized in the
articles 64-67of the Law on Radio and Television,17 which did not define the statute, role
and obligations for programs of RTSH as those of a broadcaster representing public

Vol 2 No 1 [2014)
1SSUE — March
IS5N 2347-6269 (E) &ISSN2347-2146 (F)




n SOCRATES E

interests, as it would be in a democratic society of Western European countries.18 Some
articles of this law were regarded by international experts as failing to secure the
dispositions that would trust the mission of public service to RTSH. These articles were
later not complemented by the Statute of RTSH either. The recommendations in this regard,
such as “inclusion in the law or in instruments that regulate public broadcaster organisms
of the dispositions that guarantee independence” were voiced. In his analysis, Karol
Jakubowicz explains that the lack of these mechanisms enables potential external
interference and pressure on RTSH. An addition to the recommendations made in 2004
cites that the legal framework regulating public broadcasting mechanisms must clearly
determine their editorial independence and institutional autonomy.19 “Article 66,” analyzes
Jakubowicz, “aims for an unbiased coverage of news in the country and abroad, but does not
describe RTSH as an independent broadcaster and does not state that RTSH must enjoy
editorial independence and institutional autonomy.“ The history of some amendments that
were made to the law never reflected the changes that aimed to strengthen public character
of RTSH. RTSH and KKRT practices testify to this. The legal vacuum, also present in the
RTSH statute, led to problems. The law and the statute were unable to stop politics from
interfering in editorial independence.

Jakobowicz20 in his analysis cites the request of the Committee of Ministers of Council of
Europe that the rules on the status of supervisory bodies of public broadcaster, especially
regarding their membership, should be defined in such a way as to avoid endangering these
bodies from political or other interferences. “Having in mind that the members of the
Steering Council of RTSH are politically nominated and that they have a clear majority in the
Council, it is difficult to state that these criteria have been met in Albania. The manner of
nomination in the Council is only partially open and pluralistic. The members do not fully
represent common society interests and there is the possibility that at least some of the
members are influenced from political instructions. The system is built in such a way that
each party represented in the parliament has its own representative in the Council, turning
the Council into an extension of the parliament and the RTSH potentially into a
‘parliamentary’ broadcaster rather than a public one, where general public interest is little
represented.”21

The OSCE Representative for Media Freedom has repeatedly addressed their concerns on
this. In October 2008 Miklos Harasti reviews the reformed law and then concludes that:

Vol 2 No 1 [2014)
ISSUE — March
ISSN2347-6869 (E) &ISSN2347-2146 (F)




SOCRATES Page
— = 7 no.83

“The draft does not guarantee the independence of the National Council of Radio and
Television and of the Albanian Radio and Television. The law does not solve the problems
that exist in the current law, which have been highlighted in previous recommendations of
my Office, as well as from other international organizations. These problems have remained
unchanged in the new bill. As a result, this draft does not meet the relevant OSCE
recommendations.”

What is visible in the annual reports of KDRTSH to the Parliament in the last 12 years is the
ambiguous and controversial language when reporting on news quality. This ambiguity
goes from advocacy for newsroom's professionalism, to the complaints against political
interference, including attempts to find a solution that favors ruling majority at the expense
of information for the public. “It is still a necessity to solve problems related to the vacuum
in the current law, or its incorrect implementation, such as the separation of broadcasting
from the political world,”22the KKRT 2007 report stated.

KDRTSH also expresses its concern over political bias in its annual reports, noting that: “In
2008 the Current Affairs Directorate has attempted to implement without any bias the right
to information. However, similarly to other media, this remains still a significant problem.
KDRTSH has debated repeatedly on cases of political bias of news editions, on lack of
professionalism, but also on cases of political pressure from all political wings in the
country. The Steering Council has expressed the concern that the tradition of this
institution, yesterday and today, in its relations with politics, has continued to emerge time
after time.”23

Meanwhile, in the annual report of KKRT in 2008 there is a sub-chapter titled “Legal
pitfalls,” where the KKRT directors regard as a deadlock the time devoted to the Prime
Minister and to government ministers in favor of the parties they represent, perhaps
similarly to the treatment of this problem in the Electoral Code, which addresses problems
of electronic media monitoring during electoral campaigns. The report cites that the law
does not determine in any article in favor of which actor should the time on coverage of the
prime minister or particular ministers in periods that are not related to electoral
campaigns.”24

Article 41 of the law No0.8410, date 30.9.1998, “On Public Radio and Television in Albania”
states that: “The news and information broadcast by the radio and television operators in

Vol 2 No 1 (2014)
ISSUE - March
ISSN 2347-6869 [E) &ISSN2347-2146 [P)




" . ey Page

their news bulletins, present facts and events in a fair and unbiased manner, encourage the
free formation of opinions, and shall not serve in a biased way the interests of any political
party or organization, economic group, religious association, or community.” “In electoral
periods, regarding the broadcasting time of prime minister or other ministers, the Electoral
Code determines that the time of coverage of government activities, related to electoral
campaign, is included in the time of coverage of the party of the official that is organizing
the activity. (Law No. 10019, date 29.12.2008, Art.81, paragraph 3, Art. 84, paragraph 2b.)
The KKRT report raises the question: “Through an analogy, can a similar obligation be also
imposed in periods outside the electoral campaign? For this KKRT proposes that the full
time for political parties of the ruling majority, including activity of government and prime
minister, be 20% or 30% more than the time given to opposition parties. According to the
report this is reasonable:” ...having in mind that the activity of the prime ministers and
ministers not always is related to the political activity in the country, and also due to the
fact that there are other legal practices that apply such a form.“25 The questions and
proposals of KKRT in relation to the so-called “legal pitfalls” result from the supervisory
authority's evading the responsibility or failing to react towards public television's failure to
respect the law. On the other hand, the proposal to include in the law a coverage time
dedicated to politics in broadcasting even outside electoral campaign remains sycophantic
attempt in the name of “Western models, "which in essence does not contribute to any
progress in strengthening editorial independence.” Quite the opposite, it infringes upon
independence even when the law clearly guarantees it.

The sycophancy and controversy of this attitude is visible in the Annual Report of RTSH,
presented to the Parliament in 2009, citing that: “News editions and other programs of the
Current Affairs Directorate have gained audience and public sympathy for credibility, wide
topical coverage and representation of all interest groups.”2¢ “Directorate of Current Affairs
- continues the report - has been continuously prejudiced and contested in public
statements of the opposition for bias in news editions. The meetings of Steering Council
have concluded that there is a need for a clearer legal definition of the way of realizing
balance between ruling majority and opposition in the manner of calculating the time of
activities of the Prime Minister and Speaker of the Parliament of Albania.“27 Both KKRT and
KDRTSH are concerned in their reports on the service they have to make to politics by
legitimizing and including in the law additional time (time which in practice is given to
politics,)28 rather than with observing the law, which speaks of coverage of news and facts,
with the service to public interest as the only criterion.

Vol 2 No1[2014)
ISSUE - March
ISSN 2347-6869 [E) &ISSN2347-2146 (P)




. N R Page

This evasive relation media-politics has resulted to bias in information.2? The media
academic Mc Quail observes that media have the tendency to reproduce news selectively
according to criteria that meet the aims and interests of the media itself.30 The application of
this criterion in the decision-making process leads to a situation where the pre-
meditated influence in content and form is preferable to the diversity, uniqueness and
unpredictability, which come in second.31

Referring to reports of monitoring news editions completed by KKRT, in implementing the
law, it is clear that there is a dis-balance of time in political topics in ratio to other topics of
public interest, such as social topics or those related to politics and reformation of health
system, economic issues or education. This bias in news editions is also visible in
monitoring activities of politicians, again by KKRT. The time of political actors in power is
calculated separately from their party activity, allowing the dis-balance in coverage
between opposition leader and that of the ruling majority. Again, the new law on
audiovisual media in its obligations seems to have sidestepped this issue. Article 33
formulates evasively the obligations of providers of media services. Paragraph 2 of the
article states that “The definitions of points “a” and “b” of paragraph 1 of this article do not
stop the media service provider from broadcasting activities of political forces. In this
broadcasting the media service provider should not show any political bias.32 The law does
not stipulate how this lack of bias will be guaranteed. Due also to the ambiguity and
contradictions that have surrounded the two councils, both KKRT and KDRTSH never
managed to have a credible, professional, ethical orientation, based on integrity.

In the consultations for the new draft law33OSCE addressed again last year the concerns and
recommendations regarding articles related to the functioning of the regulatory body KKRT
and the Steering Council of RTSH as independent bodies. However, it seems that even this
time the members of parliament, in spite of the lip service, thought it more reasonable to
impose the political criteria as the foundation of the law, by legitimizing the formula of
election of candidates from the political factions. The articles on the elections of KKRT,
named as AMA in the new law, along with the articles on KDRTSH, bring again indirectly the
political criterion through the formula of election of candidates mainly from associations
and NGOs in the areas of media, electronics, the law, human rights, and public university
academia. These candidates are supported half by one wing and half by the other, and out of
11 members only one will be elected through consensus.

Vol 2 No 1 [2014)
ISSUE — March
ISSN2347-6869 (E) &ISSN2347-2146 (F)




" " e o Page

To academician Artan Fuga an alternative would be for KDRTSH to be part of the public
administration, composed exclusively of individuals without any interests in social and
professional groups that are affected by their activity. Otherwise KDRTSH would face the
logic of self-censorship, stemming from past psychology.34

This scheme, applied from politicians of the two wings in Albania, stems from the culture of
administration of this television and its history. The history has recycled itself and while the
management of the broadcaster has changed through the years, the mentality that state
institutions cannot be independent and autonomous due to the very protection that the
state has to show for public interest has turned into a taboo. Today it sounds equally
paradoxical and dangerous when thinking that the law is sold as a “European” one, while
the content and quality is similar to those of imported Chinese goods, which copycat
European brands.

The drafting of the audiovisual media law proved in fact that 14 years were not
sufficient for an emancipation that would reform the law by overcoming the
legitimacy of party lots of public institutions. The drafting of a hybrid model of the law
that in the key structures and mechanisms does not guarantee public interest, while
safeguarding interests of political elites, is not the formula that will give us a Public Service
Broadcaster. The politics, by following the traces of TVSH tradition, has legalized the future
of the public broadcaster towards a polarized model. The approach that would allow
stronger media professionalism, with a solid public broadcaster, demands emancipation
and consensus of politics on this matter. This test failed. Therefore the perspective to
develop a public service broadcaster more similar to the liberal model seems to be
absorbed by the quest for power. One of the grave consequences of this process is the
development of a well-informed public, which is a key element in a developed democracy. In
this case society will continue to remain victim of an autocrat system, enclosed in a vicious
circle, in the contradiction between the private and the public, at the expense of democratic
interests.

Vol 2 No1(2014)
ISSUE - March
ISSN 2347-68609 [E) &I1S5N2347-2146 [P)




" . o Page

REFERENCES

1. Communication from the Commission to the European Parliament and the Council:
Albania2012ProgressReport;http://ec.europa.eu/enlargement/pdf/key documents/2012/p
ackage/al rapport 2012 _en.pdf

2. Private Television in Poland & Slovakia/Matt$ Minarik /IPF Policy Research Paper, March
2003.

3. Daniel C.Hallin & Paolo Mancini, Comparing Media System, Three Models Of Media and
Politics; Cambridge University Press, 2004.

4. The Joan Shorenstein Center on the Press, Politics and Public Policy Working Paper Series
State into Public: The Failed Reform of State TV in East Central Europe By Alina Mungiu-
Pippidi Shorenstein Fellow, Spring 1999

5. Daniel C.Hallin & Paolo Mancini, Comparing Media System, Three Models Of Media and
Politics; Cambridge University Press, 2004.

6. Daniel C.Hallin & Paolo Mancini, Compering Media System, Three Models Of Media and
Politics; Cambridge University Press, 2004

7. Ibid.

Ibid.

9. Kelly (1983) at Daniel C.Hallin & Paolo Mancini, Comparing Media System, Three Models Of
Media and Politics; Cambridge University Press, 2004.

10. Private Television in Poland & Slovakia IPF Policy Research Paper, March 2003.

11. Padovani, Cinzia, A Fatal Attraction, Public Televisions and Politics in Italy, ©2005 by
Rowman & Littlefield Publishers, Inc.

12. Ibid.

13. Daniel C.Hallin & Paolo Mancini, Comparing Media System, Three Models Of Media and
Politics; Cambridge University Press, 2004.

14. Interview with Musa Ulginin. SP MP, Representative of Parliamentary Media Commission,
May 2008.

15. Law N0.8410, date 30.9.1998 “On Public and Private Radio and Television int he Republic of
Albania.”

16. Fuga Artan, Briret e Dhise, Ora Botime, 2008

17. Television across Europe Follow up 200 8, EU MONITORING AND ADVOCACY PROGRAM

18. Ibid.

19. Ibid.

20. Karol Jakubowicz, Analysis and review of Law 8410.1998(amended) on Public Radio and
Television in the Republic of Albania, August 2004-.

21. Ibid.

22. KKRT; Annual Report 2007.

®

Vol 2 No 1 [2014)
ISSUE — March
IS5N 2347-6269 (E) &ISSN2347-2146 (F)




. B e o Page
SOCR/ o |
] socrates [

23. RTSH; Annual Report 2008.

24. KKRT;Annual Report 2008.

25. Ibid.

26. RTSH; Annual Report 2009.

27. Ibid.

28. Appendix: Tables I/11/111

29. Ibid.

30. Ibid.

31. Mc Quail; Mass Communication Theory; Sage Publication;2005.
32. Draft Law “On Audiovisual media in Republic of Albania.”
33. Ibid.

34. Fuga Artan, Brirét e Dhisé, Ora Botime 2008.

* Raimonda Nelku is PhD candidate and Gazetare journalist from Albania.

Cite
MLA Raimonda, Melku. "Failure of the Audiovisual Media Law and the contradiction
that holds public interest hostage.” SOCRATES 2.1 (2014): 76-85.

APA  Raimonda, M. (2014). Failure of the Audiovisual Media Law and the
contradiction that holds public interest hostage. SOCRATES, 2(1), 76-88.

Chicage Raimonda, Melku. "Failure of the Audiovisual Media Law and the contradiction
that holds public interest hostage.” SOCRATES 2, no. 1 (2014} 76-33.

Vol 2 No 1 [2014)
ISSUE - March
ISSN 2347-6869 (E) &ISSN2347-2146 (F)




