The real circle of iron: mothers and children, children and mothers, in four argentine novels (1976)
págs. 21-32
On the threshold of the realist novel: gender and genre in "La gaviota" (1983)
págs. 33-66
págs. 67-92
La escritura de la pasión y la pasión de la escritura: "En breve cárcel" de Sylvia Molloy (1985)
págs. 93-104
Nellie Campobello's "Las manos de mamá": a rereading (1985)
págs. 105-118
págs. 119-128
"Leyendo yo y escribiendo ella": the convent as intellectual community (1989)
págs. 129-148
Narrative tradition: "Biografía de un cimarrón" and "Me llamo Rigoberta Menchú" (1990)
págs. 149-168
págs. 169-188
Critiques of the "novela rosa": Martín Gaite, Almodóvar, and Etxebarría
págs. 189-204
págs. 205-220
Escritura como "locus" de resistencia y de identidad: "Telling to live, latina feminist testimonios"
págs. 221-236
Gender/Ethnicity/Authenticity: re-circulating Domination in "El jardín del Edén"?
págs. 237-250
"Literatura como pintura": images, narrative, and autobiography in Silvina Ocampo
págs. 251-276
Travelling with Adalzira Bittencourt: "Trinta e sete días em Nova York"
págs. 277-294
"Compulsory" whiteness and female identity: race and gender in Brazilian Women's writings
págs. 295-312
págs. 313-328
Being Jean Franco: mastering reading and "Plotting Women"
págs. 329-352
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados