Profane and sacred in private: images and inscriptions on late antique and middle byzantine amulets
págs. 13-26
From "Vanitas to Veritas": the profane as the fifth mode of romanesque art
págs. 27-54
Profane konwledge, sacred insights: the cosmological diagrams in the cript of Anagni Cathedral
págs. 55-72
The smilling Centaur, the siren, and the naked man: carvings from the romenesque cathedral of Pécs
págs. 73-84
págs. 85-106
págs. 107-126
págs. 127-136
págs. 137-154
Medieval multivalence: subversion, veneration, and Saint Joseph in Bartolo di Fredi's "Adoration of the Magi"
págs. 155-170
"Las hojas donde anidan geniecillos y animaluchos": Gil Siloe y los espacios para lo profano en la Castilla tardogótica
págs. 171-198
De los trabajos de los meses a los sacrificios de la virtud: el calendario del libro de horas vitr/24/3 de la Bibioteca Nacional de España y sus fuentes iconográficas
págs. 201-224
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados