Introduction: Spanish popular music studies
págs. 127-133
Cantautoras catalanas: de la nova cançó a la nova cançó d'ara. El paso y el peso del pasado
págs. 135-147
The many faces of Julio Iglesias: “un canto a Galicia”, emigration and the network society
págs. 149-166
Me cuesta tanto olvidarte: Mecano and the movida remixed, revisited and repackaged
págs. 167-187
Driving with la movida: the rock ‘n’ road aesthetics of Loquillo's rock ibérico
págs. 189-205
Singing beneath the Alhambra: the North African and Arabic past and present in contemporary Andalusian music
págs. 207-223
Smells like wild spirit: Galician rock bravú, between the “rurban” and the “glocal”
págs. 225-240
The Bergsonian link between emotion, music and place: from the “motion of emotion” to the sonic immediacy of the Basque band Lisabö
págs. 241-262
Es reseña de:
La mirada elíptica: el trasfondo barroco de la poesía española contemporánea
Madrid : Visor Libros, [2007]. ISBN 978-84-7522-627-9
Postmodern Metapoetry and the Replenishment of the Spanish Lyrical Genre, 1980–2000
Matthew J. Marr
Gillingshill : La Sirena, 2007
Los usos del poema. Poéticas españolas últimas
Laura Scarano
Mar de Plata : Eudem, 2007
págs. 263-266
Es reseña de:
Sex and society in early twentieth-century Spain: Hildegart Rodríguez and the World League for Sexual Reform
Cardif : University of Wales Press, 2007. ISBN 978-0-7083-2017-4
págs. 267-268
Es reseña de:
Las huellas de la Guerra Civil: mito y trauma en la narrativa de la España democrática
Madrid : Libertarias, 2006. ISBN 84-87095-82-8
págs. 269-270
Es reseña de:
Painting and the Turn to Cultural Modernity in Spain: The Time of Eugenio Lucas Velázquez (1850–1870)
Andrew Ginger
Selinsgrove : Susquehanna University Press, 2008
págs. 271-272
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados