Emotional support and expectations from parents, teachers, and peers predict adolescent competence at school (2016) Wentzel, Kathryn Russell, Shannon Baker, Sandra Journal of educational psychology Vol. 108 Núm. 2 Pág. 242-255
- Número de citas: 8 (0.0% autocitas)
-
Ámbito Citas PSICOLOGIA 7 TRABAJO SOCIAL 1 EDUCACION 2
Citas por clasificación CIRC
Otras citas sin clasificación CIRC: 0
Artículos citantes
Artículo citante | Anualidad | Localización | Autores |
---|---|---|---|
Predictores del uso problemático del teléfono celular en adolescentes costarricenses Vol. 21 Núm. 1 Pág. 2 | 2023 | Revista Latinoamericana de Ciencias Sociales, Niñez y Juventud |
Pérez Sánchez, Rolando
Dodel, Matías
|
The role of different school organizational models in the psychological adaptation of refugee adolescents Vol. 37 Núm. 4 Pág. 1069-1092 ARTICULO | 2022 | European journal of psychology of education |
Pagel, Lisa
Edele, Aileen
|
Primary school students’ perceived social support in relation to study engagement Vol. 36 Núm. 3 Pág. 653-672 ARTICULO | 2021 | European journal of psychology of education |
Rautanen, Pihla
Soini, Tiina
Pyhältö, Kirsi
Pietarinen, Janne
|
Academic resilience and engagement in high school students Vol. 11 Núm. 2 Pág. 334-344 ARTICULO | 2021 | EJIHPE |
Romano, Luciano
Angelini, Giacomo
Consiglio, Piermarco
Fiorilli, Caterina
|
The role of social support in school adjustment during Secondary Education Vol. 32 Núm. 1 Pág. 100-107 ARTICULO | 2020 | Psicothema |
Fernández Lasarte, Oihane
Ramos Díaz, Estíbaliz
Goñi Palacios, Eider
Rodríguez Fernández, Arantzazu
|
Feeling socially embedded and engaging at school Vol. 35 Núm. 4 Pág. 795-818 ARTICULO | 2020 | European journal of psychology of education |
Harks, Marvin
Hannover, Bettina
|
Patrones de interacción profesor-estudiante en colegios colombianos de alto y bajo desempeño en ciencias Vol. 37 Núm. 3 Pág. 211-236 | 2020 | Psicología desde el Caribe |
Valencia Serrano, Marcela
Ochoa Angrino, Solanlly
Rojas Ospina, Tatiana
Montes González, Jairo Andrés
|
Personal and Social Resources Interplay Synergistically to Enhance Academic Motivation Vol. 7 Núm. 2 Pág. 196-226 ARTICULO | 2018 | International Journal of Educational Psychology |
Fatima, Shameem
Sharif, Humera
Zimet, Gregory
|
* Último cálculo de métricas Dialnet: 17-Nov-2024