arrow_back Volver a la revista Theory and research in social education

Toward Historical Perspective Taking : Students’ Reasoning When Contextualizing the Actions of People in the Past

Total de citas: 11

Citas recibidas
Alfabetización visual y desarrollo del pensamiento histórico... Educación XX1 (2019) Vol. 22 Núm. 1 Pág. 353-374
History is critical : Addressing the false dichotomy between... Theory and research in social education (2022) Vol. 50 Núm. 2 Pág. 173-195
Rethinking presentism in history education Theory and research in social education (2022) Vol. 50 Núm. 4 Pág. 509-529
El valor de la historia. Estudio de alternativas curriculare... Clío (2020) Núm. 46 Pág. 202-232
Students’ and teachers’ beliefs about historical empathy in ... Theory and research in social education (2020) Vol. 48 Núm. 4 Pág. 529-551
Empatía y empatía histórica. Su correlación a través de un d... Profesorado (2023) Vol. 27 Núm. 2 Pág. 331-350
Virtual reality for the promotion of historical empathy : A ... Theory and research in social education (2022) Vol. 50 Núm. 4 Pág. 553-580
El valor de la historia. Estudio de alternativas curriculare... Clío (2019) Núm. 45 Pág. 330-356
Where Does Teaching Multiperspectivity in History Education ... Theory and research in social education (2018) Vol. 46 Núm. 4 Pág. 495-527
Perspectiva histórica y empatía : su interrelación en futuro... Aula abierta (2018) Vol. 47 Núm. 2 Pág. 221-228
Fuentes orales para el desarrollo de la empatía histórica : ... Panta Rei (2020) Vol. 14 Núm. 1 Pág. 155-184