Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Acquisition of opposites and cognitive explanation

  • Autores: Xudong Sun
  • Localización: Sintagma: Revista de lingüística, ISSN 0214-9141, Vol. 16, 2004, págs. 15-24
  • Idioma: inglés
  • Enlaces
  • Resumen
    • English

      This paper presents an analysis of the acquisition sequence of two pairs of contrasting terms in English. The research is based on questionnaires completed by Chinese learners of English of various levels. The analysis concludes that easily-recognisable, unmarked, high-frequency terms, from which are derived concepts and terms that express an earlier stage of an action, tend to be easier to learn and enjoy a higher retention level during the first phase of acquisition while those terms which do not share these characteristics have a much lower retention level during the same stage. Given these conclusions, this study suggests that learners and teachers of a language should pay more attention to those terms which are in an unfavourable position in the vocabulary acquisition sequence of a language.

    • català

      Aquest article presenta una anàlisi de l'ordre d'adquisició de dues parelles de termes contraris en anglès. La investigació es basa en enquestes d'aprenents xinesos d'anglès a diversos nivells. L'anàlisi arriba a la conclusió que els termes reconeguts, no-marcats i molt freqüents, dels quals es deriven conceptes i termes que expressen una etapa anterior d'una acció, tendeixen a ser més fàcils d'aprendre i gaudeixen d'un percentatge dominant en primera adquisició, mentre que els seus homòlegs tenen un percentatge molt més baix. Enfront d'aquestes conclusions, l'estudi suggereix que els aprenents i professors d'una llengua estiguin més atents als termes que estan en situació desfavorable en la cadena d'aprenentatge del vocabulari d'una llengua.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno