S'estudien cronológicament els sis poemaris de qué consta Fobra lírica d'Héctor B. Moret i se n'indiquen les possibles influéncies. N'és caracteristic el to meditatiu i desolat dels primers i darrers poemaris en versos lliures, tren-cat per un període intermedi amb versos de to enjogassat i festiu i rigorisme me-tric. Se'n destaquen temes i motius com el mite espriuá del nord-enllá, la metá-fora del joc i Ferotisme, el collage poétic, el tema morisc i la reflexió sobre el propi text. En la llengua el poeta fa servir en perfecta simbiosi cultismes, localismes, colloquialismes i llenguatge de joves, i mostra una clara prefer~ncia per formes nordoccidentals, sense per aixÓ defugir les dels altres territoris de la llen-gua. Finalment s'ofereix la bibliografia de la producció poética d'Héctor B. Mo-ret i dels estudis que se n'han fet = The six books of verse which constitute the poetry of Héctor B. Moret are studied chronologically. Possible influences on these works are also consi-dered. A meditative and desolate tone characterizes the first and last books in free vers, broken by an intermediate period with playful and gay vers in strict metre. Many themes and motifs are treated: the Espriuan northwards-myth, the metaphor of game and eroticism, the poetic collage, the morisque theme and the poet's reflection on his own text. The author uses a range of registers in a per-fect symbiosis: learned forms, localisms, colloquialisms and the language of adolescence. Moret shows a clear preference for northwestern forms, whilst not rejecting forms from all the other areas. Finally a bibliography of the poetical corpus of Héctor B. Moret and related studies is given.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados