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Un análisis de la distribución espacial de la demanda

  • Autores: Miguel Coya Sanz
  • Localización: Estudios Turísticos, ISSN-e 3020-6723, ISSN 0423-5037, Nº. 47-48, 1975, págs. 139-178
  • Idioma: español
  • Títulos paralelos:
    • An anaysis of the spatial distribution of the demand
  • Enlaces
  • Resumen
    • español

      Se destaca la necesidad de establecer una ordenación básica de motivaciones, gustos y actividades turísticas, con el objeto de llegar a una primera clasificación y enumeración de todos aquellos factores espaciales que van a ser la causa fundamental de la distribución de la demanda en las distintas zonas de aprovechamiento turístico. Tres problemas se suscitan en un primer análisis: Existencia o no de verdaderos recursos turísticos. Su dimensión y posibilidades de aprovechamiento. La existencia de recursos estereotipados, o falsos y artificiales recursos, que no dejan de ser otra cosa, que momentáneos atractivos para un limitadlo estrato de la demanda.

    • English

      This study intends to examine with a certain detail a basic element which lies in every trend of tourist activity; the espace and related factors.

      The space appears as a conditionan to the distribution of the demand putting aside other influential factors (such as advertising, psycological and social motivation) and thus it is possible to arrive to determine which are the better fitted areas for reception of visitors under a theoretical view point.

      The rational use of the axistent spatial resources as well as an intent tryng to avoid problems of umbalanced structure, implies necessarily the formulation of a program for arrangement and explotation of the areas. All these aspects are considered, together with the analysis of a particular case: the disminution of the demand in the various spanish tourist areas.


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