En els darrers anys, l¿escolarització d¿alumnat d¿origen magribí d¿incorporació tardana ha suposat un canvi radical pels centres de secundària avesats a una metodologia, unes estratègies i un alumnat molt diferent a l¿actual. Si es vol donar sentit a l¿estada a l¿escola d¿aquest col·lectiu magribí, en el període obligatori dels 12 als 16 anys, cal detectar i analitzar la seva problemàtica i anar a buscar en el lloc d¿origen l¿arrel d¿aquestes dificultats en l¿aprenentatge. Conèixer les mancances i les necessitats d¿aquest col·lectiu, i endegar plans d¿acollida i de treball individualitzat, és imprescindible per donar sentit a la seva estada a l¿institut, per socialitzar-los i preparar-los perquè puguin accedir a una formació adequada que els permeti, el dia de demà, aspirar en igualtat de drets i deures que la resta de la població.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados