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Resumen de The Representation of the Other in Aphra Behn's Works

Violetta Trofimova, Esin Akalin

  • español

    Este artículo trata del problema de la representación del Otro, concretamente, de los otomanos y de los negros, en la obra de Aphra Behn. Se centra en su pieza False Count: A New Way to Play an Old Game (1682) y su novela Oroonoko, or The History of the Royal Slave (1688).

    Mientras que The False Count es tradicional en su representación estereotípica de la moral y la religión de los otomanos, Oroonoko se muestra innovadora en la representación favorable de la persona de raza negra y de su crítica al cristianismo contemporáneo. La imagen del turco en The False Count se ajusta al paradigma dominante representativo de la Europa Central; la imagen de los negros en la novela de Behn, a saber, Oroonoko, experimenta una serie de cambios y origina una nueva tendencia —abolicionista— en la literatura inglesa.

  • English

    This article discusses the problem of the representation of the Other, namely, Ottomans and Black people, in Aphra Behn’s works. It focuses on her play The False Count: A New Way to Play an Old Game (1682) and her novel Oroonoko, or The History of the Royal Slave (1688). While The False Count is traditional in its stereotypical representation of morals and religion of Ottomans, Oroonoko is innovative in its favourable portrayal of a Black person and its criticism of contemporary Christianity. The image of the Turk in The False Count conforms with the dominant Eurocentric representational paradigm; the image of the Black, namely, Oroonoko, in Behn’s novel undergoes a number of changes and founds a new trend in English literature —an abolitionist one


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