Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


La immersió lingüística a Catalunya: un model per a Europa

  • Autores: Maria Areny
  • Localización: Europa de les nacions, ISSN 1136-5749, Nº. 65, 2007, págs. 13-28
  • Idioma: catalán
  • Texto completo no disponible (Saber más ...)
  • Resumen
    • La immersió lingüística com a metodologia d'aprenentatge d'una llengua és un tema de maxima actualitat a Catalunya, sigui pel que significa de cara a la recuperació d'una !lengua, sigui per la quantitat de discussió que avui encara genera.

      El Programa d'Immersió Lingüística (PIL) es va començar a implantar a Catalunya al 1983, fa vint-i-cinc anys, temps suficient per començar-ne a veure els resultats i valorar-ne els resultats. Aixa és el que va fer, indirectament, el Grup d' Alt Nivel! sobre el Multilinguisme, creat per la Comissió Europea el 2005, en l'informe que va fer públic el 26 de setembre passat, on elogiava el model d'educació bilingüe seguit a Catalunya, és a dir, el programa d'immersió lingüística en català.

      En aquest dossier volem oferir una visió de conjunt del que ha estat el PIL des de la seva gestació fins a l'actualitat, explicar quina ha de ser la seva projecció futura -amb les adequacions necessaries a les no ves característiques de l' alumnat-, així com la tasca de difusió europea feta a través de l' Institut Europeu de Programes d' I mmersió, per acabar amb unes consideracions afegides -acompanyades d' algunes dades dels resultats obtinguts- que creiem que en justifiquen el reconeixement dels experts.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno