Al llarg de l'article es fa una anàlisi de la implantació generalitzada del primer cicle d'ESO (Educació Secundària Obligatòria). En concret s'expliciten les dificultats per a la incorporació de les innovacions fonamentals d'aquesta Reforma per a la transformació de la tasca educativa diària. Es desenvolupen dos aspectes a fons: el canvi de mentalitat que implica la forma d'entendre el procés d 'ensenyament/aprenentatge en les bases psicopedagògiques de la LOGSE, i la diversitat de l'alumnat i l'adaptació als ritmes individuals d'aprenentatge.
Les mancances en la formació inicial específica del professorat de secundària és un aspecte que es constata al llarg de l'article.
Per desenvolupar les idees bàsiques exposades, el discurs se centra en les respostes a una sèrie de preguntes que facilment poden venir al cap quan es parla ¡/o es pensa en la Reforma Educativa a I'ESO. S'ha fet ['intent d'argumentar al voltant d'aquests aspectes aportant una visió critica i alhora constructiva
Throughout the article, the overall implementation of the first cycle of ES0 (Compulsory Secondary Education) is analysed. In particular, we describe the difficulties when incorporating the main innovations of this Reform to transform the daily educational task. Two aspects are developed in depth: the change of mentality, implied by the way of understanding the teaching-learning process in the LOGSE's psychopedagogical bases, and the diversity of pupils and the adaptation to individual learning rhythms. The deficiencies in the initial training of secondary education teachers is one aspect we observe in this article. In order to develop the main ideas described, the discourse is focused on the anwers to a set of questions that may easily come to one's mind when one talks and/or thinks about the Educational Reform in ESO. We have tried to give different arguments about these aspects providing both a critical and construcfive view.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados