Els canvis que s�estan produint a les universitats provocats per l�adaptació dels estudis a l�anomenat Espai Europeu d�Educació Superior (EEES), que ha de fer-se realitat l�any 2010, representen també un gran repte per a les biblioteques universitàries, que estan treballant per adaptar els seus recursos i serveis a les noves exigències de l�educació superior.
Les biblioteques han establert models organitzatius i de col·laboració que, en un entorn marcat per l�ús intensiu de les tecnologies de la informació i pel fenomen de l�èxit de cercadors com Google, han de permetre superar amb èxit reptes com ara el suport al desenvolupament dels nous plans d�estudi dissenyats per competències tot potenciant i introduint la formació dels usuaris en l�adquisició d�habilitats informacionals; el disseny de sistemes d�informació robustos que donin suport a la producció científica i acadèmica dels investigadors i dels professors i li aportin valor, mitjançant dipòsits oberts d�informació i de documentació; la personalització dels serveis o l�adaptació dels espais a un model educatiu centrat en l�aprenentatge actiu de l�estudiant.
Aquest article resumeix les principals actuacions i reptes de futur que recull amb detall l�informe encarregat per l�Associació Catalana d�Universitats Públiques (ACUP) als directors de les biblioteques, en el marc de l�elaboració del futur llibre blanc de les universitats.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados