Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


La escenografía teatral en los inicios del siglo XIX

  • Autores: Domingo Garcías Estelrich
  • Localización: Bolletí de la Societat Arqueològica Lul·liana: Revista d'Estudis Històrics, ISSN 0212-7458, Nº. 57, 2001, págs. 211-220
  • Idioma: español
  • Enlaces
  • Resumen
    • Els teatres en general, i la nostra Casa de las Comedias no en fou una excepció, havien de posseir un adequat conjunt de ginys que els permetés representar aquelles escenes bèl·liques, miraculoses o màgiques que ocupaven bona part del repertori de Ics companyies teatrals. Volades, aparicions, mutacions, elevacions, tocs i altres fantasies només es podien aconseguir amb el suport i domini de l'enginyeria teatral. Del repàs dels programes teatrals de l'època, col·legim que sovint la comèdia en qüestió no era l'element essencial de la funció. Amb freqüència, li robaven el protagonisme el ball, la tonada, el sainet, o l'actuació puntual d'un còmic. I a vegades ni tan sols això, ja que ('atractiu principal requeia sobre al·licients parateatrals com rifes, equilibristes, ombres xineses, i altres atraccions circenses. El present treball, referit al teatre palmesà i acompanyat d'un inventari fins ara inèdit, se centra, doncs, en l'estudi de les diverses tramoies, artefactes i altres recursos teatrals utilitzats per aconseguir l’espectacularitat i provocar la sorpresa del públic, infal·libles reclams per a qualsevol èxit teatral.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno