Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


The problem of diversity in the classroom

  • Autores: Ina Ter Avest
  • Localización: Ars Brevis: anuario de la Càtedra Ramon Llull Blanquerna, ISSN 1136-3711, Nº. 10, 2004, págs. 342-368
  • Idioma: inglés
  • Enlaces
  • Resumen
    • català

      En sociologia es parla de "qualitats constructores" i de "qualitats marcadores". La vinculació es refereix a la competència d'aquelles persones que són capaces de superar la distància que experimentem entre diferents grups de persones.

      L'educació i la socialització en la pròpia cultura, com també l'educació i el fet d'aculturar en la cultura de l'altre, són el centre d'atenció principal d'aquesta comunicació. En aquesta mena d'educació, el desenvolupament de "qualitats pont" permetrà que l'infant i l'estudiant tinguin un paper molt important en la construcció de la cohesió per a la societat. Les persones pont són les que tenen en compte la separació.

    • English

      In sociology one speaks of "building qualities" and "branding qualities".

      Binding refers to the competence of people who are able to bridge the gap we experience between different groups of people.

      Binding people are very important for rnulticultural society. About ten years ago, in the Dutch multicultural society, the subject of "Spiritual and Ideological Movements" was introduced in schools. This subject plays an important role in education, in professional training as well as in prirnary education. In those lessons pupils and students are informed about the different religious and non-religious spiritual movements in Dutch society. The lessons aim at "the development of sensibility for the different ways in which people fulfil their spiritual needs". These lessons are part of the main targets of basic training in the Netherlands. These mention the importance of a certain attitude and behaviour of openness towards "the other" (especially towards the uniqueness of the other) and the acceptance of the values others stand for.

      Education and socialisation in one's own culture as well as education and enculturation in the culture of "the other" is the main focus of this lecture. In this type of education the development of "bridging qualities" will enable the child and the student to play an important role in constructing cohesion in society. Bridging people are the ones who "mind the gap".


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno