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Resumen de Information needs and information competencies: a case study of the off-site supervision of financial institutions in Brazil

Silvania V. Miranda, Kira Tarapanoff

  • español

    Introducción. El artículo trata sobre la identificación de las necesidades de información y las competencias de información de un grupo profesional.

    Base teórica. Se propone una relación teórica entre necesidad de información y competencias de información como temas. Se examinan tres dimensiones: cognoscitiva, afectiva y circunstancial. El reconocimiento de una necesidad de información se enlazó al desarrollo de competencias para analizar el problema en el estudio.

    Metodología. Se usó la epistemología cualitativa y la estrategia de investigación fue el estudio de casos. Las técnicas de investigación fueron el análisis de documentos, las entrevistas, la observación participativa, el análisis de proceso de trabajo y las sesiones de grupo.

    Análisis y resultados. El análisis de factores de éxito críticos y el mapeo de los procesos de trabajo nos acercan al entendimiento de la relación entre las necesidades de información identificadas y las competencias de información desarrolladas para satisfacerlas.

    Conclusión. Se enlazaron estrechamente las necesidades de información a las necesidades de los procesos de trabajo y las competencias desarrolladas para atender a estas necesidades se relacionaron estrechamente a los factores de éxito. El marco de investigación propuesto ofreció una nueva perspectiva que tuvo resultados positivos en la comprensión de las características principales de la actividad.

  • English

    Introduction. The paper deals with the identification of the information needs and information competencies of a professional group.

    Theoretical basis. A theoretical relationship between information needs and information competencies as subjects is proposed. Three dimensions are examine: cognitive, affective and situational. The recognition of an information need was linked to the development of competencies to analyse the problem in focus.

    Methodology. Qualitative epistemology was used and the research strategy was a case study. The research techniques were document analysis, interviews, participant observation, work process analysis and focus groups.

    Analysis and results. The analysis of critical success factors and the work processes mapping brought understanding of the relationship between the identified information needs and the information competencies developed to satisfy them.

    Conclusion. Information needs were closely linked to the needs of the work processes and that the competencies developed to attend these needs were closely related to the success factors. The proposed research framework offered a new perspective that had positive results in understanding the main characteristics of the activity.


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