Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Valoració de marques i intangibles

  • Autores: Pablo Fernández
  • Localización: Revista de contabilidad y dirección, ISSN 1887-5696, Nº. 8, 2009 (Ejemplar dedicado a: Valoración de empresas), ISBN 978-84-96998-93-3, págs. 77-116
  • Idioma: español
  • Enlaces
  • Resumen
    • En els últims anys han proliferat consultores, llibres i documents d�investigació proposant diferents i, de vegades, sorprenents mètodes per a determinar el valor de les marques. El primer i major problema amb què ens trobem en valorar una marca és definir què és la marca i el fitar quin marge, quin volum de vendes, quines despeses i quines inversions són atribuïbles a la marca.

      Es revisen diverses valoracions de marques i es conclou que són molt poc fiables (moltíssim menys que les valoracions d�empreses) a causa de la dificultat de definir quins fluxos es deuen a la marca i quins no. No obstant això, sí que és útil la identificació, l�avaluació i la jerarquització dels brand value drivers, que constitueixen una eina gerencial per a crear valor i permeten assolir marques fortes i amb estabilitat en el temps.

      Algunes vegades es valoren les marques per a transferir-les a una societat instrumental situada en un estat amb menor taxa impositiva.

      Òbviament, en aquests casos l�interès de l�empresa és argumentar el major valor possible de la marca per a estalviar més impostos.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno