Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Metodología comunicativa crítica, transformació i inclusió social

  • Autores: Antonio Latorre, Aitor Gómez González, Laura Engel
  • Localización: Temps d’Educació, ISSN 0214-7351, Nº 38, 2010 (Ejemplar dedicado a: Dimensions pedagògiques, curriculars i organitzatives de l'Espai Europeu d'Educació Superior), págs. 153-166
  • Idioma: catalán
  • Enlaces
  • Resumen
    • català

      El caràcter cada cop més dialògic i complex de la societat fa necessària la utilització d’una metodologia que respongui a aquesta realitat. La metodologia comunicativa crítica respon a aquesta realitat, contribueix a la superació de desigualtats socials i educatives fomentant la inclusió i transformació social. En aquest article presentem les principals característiques d’aquesta metodologia, diferenciant-la clarament d’anterior propostes metodològiques, així com l’impacte social i polític que s’està aconseguint mitjançant el projecte INCLUD-ED, que utilitza la metodologia comunicativa crítica per aconseguir els seus objectius de recerca.

    • français

      Le caractère de plus en plus dialogique et complexe de la société rend nécessaire l’utilisation d’une méthodologie qui réponde à cette réalité. La méthodologie communicative critique répond à cette realité, contribue au dépassement des inégalités sociales et éducatives tout en développant l’inclusion et la transformation sociales. Dans cet article, nous résentons les principales caractéristiques de cette méthodologie, tout en la différenciant clairement despropositions méthodologiques antérieures, de même que l’impact social et politique obtenu avec le projet INCLUD-ED, qui utilise la méthodologie communicative critique pour atteindre ses objectifs de recherche.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno