Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Vaulting from one arc to another

  • Autores: Ron Lancaster (ed. lit.), Brigitte Bentele (ed. lit.)
  • Localización: Mathematics teacher, ISSN-e 2330-0582, ISSN 0025-5769, Vol. 104, Nº 5, 2010-2011, págs. 338-342
  • Idioma: inglés
  • Texto completo no disponible (Saber más ...)
  • Resumen
    • Students analyze a photograph to solve mathematical questions related to the images captured in the photograph. This month, sculptures in San Diego provide the impetus for studying circles (arcs, sectors, and segments of circles), trigonometric functions, and proportional reasoning.

      This issue features the following images: http://www.nctm.org/eresources/images/MathLens1-1210.jpg http://www.nctm.org/eresources/images/MathLens2-1210.jpg http://www.nctm.org/eresources/images/MathLens3-1210.jpg http://www.nctm.org/eresources/images/MathLens4-1210.jpg http://www.nctm.org/eresources/images/MathLens5-1210.jpg http://www.nctm.org/eresources/images/MathLens6-1210.jpg


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno