El artículo repasa el material y las intenciones del autor de la mal llamada Historia Silense. Critica la propuesta que presume que el Cronicón de Sampiro sustituye a un supuesto material perdido. La manera en la que es integrado, sus costuras, hace más verosímil un diseño previo y un modo determinado de hacer historia, con unos intereses que le hacen descuidar elementos que le parecen poco relevantes. La violencia y la guerra entre los reyes cristianos son castigadas por Dios. En esta aproximación a la guerra es deudor de propuestas que tienen sus raíces en Salustio y Agustín de Hipona.
This article reviews the material and intentions of the author of the III-named Historia Silense. The paper challenges the suggestion that the Chronicon of Sampiro is a substitute for some supposedly lost material. The manner in which it is put together makes it more likely that the author adopted a previous design and reveals a certain way of making history, as well as the fact that the author has interests which cause him to neglect elements that seem irrelevant to him. The violence and war among the Christian kings is punished by God. In this approach to war, the author is indebted to proposals that have their roots in Sallust and Augustine of Hippo.
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