Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


La recepció del teatre britànic contemporani al teatre comercial durant el règim franquista

  • Autores: Anna Marí Aguilar
  • Localización: Quaderns de filologia. Estudis literaris, ISSN 1135-4178, Nº 15, 2010 (Ejemplar dedicado a: La recepció del teatre contemporani), págs. 69-86
  • Idioma: catalán
  • Enlaces
  • Resumen
    • A quest estudi parteix de la tesi doctoral La recepció del teatre britànic contemporani a l�Estat espanyol (1956-2004), que hem defensat recentment. D�entre les troballes més interessants, es mostra com l�àmbit del teatre comercial de l�Estat durant tot el període analitzat ha esdevingut la principal via d�introducció i consolidació de peces de la dramatúrgia britànica contemporània, això és, aquella sorgida arran de l�anomenat moviment dels �Angry Young Men� i datada des de 1956 ençà. Però és especialment durant el període de la dictadura franquista que la comèdia d�origen britànic va esdevenir un dels puntals del teatre comercial del moment. Com mostra el Gràfic 1, durant el període 1956-1975, el teatre comercial de l�Estat va dur a terme el 70% de les produccions de peces del teatre britànic contemporani, el teatre independent en va dur a terme un 16% i el teatre de cambra i assaig el 14% restant.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno