La globalización y el cosmopolitismo intentan diluir las identidades nacionales. La nueva cultura de consumo carece de originalidad y reconocimiento de lo propio y se distingue por la desterritorialización y abandono del monolingüismo. El éxito de esta disolución-transfiguración causa la sensación de mayor poderío como consumidor que como ciudadano. Los mass media instrumentan esta situación. Particularmente, foros, blogs, chats, correo electrónico, twitter, teléfono móvil, facebook, portal interactivo público o privado, wikis. Los new media son instrumentos para ejercer el derecho de exigir derechos. Permiten una más extensa co-legislación, impartición de justicia y elevación de la esfera privada al alcance público. Es decir, evitan la perdida de la potestad y la fragmentación en audiencias de consumo al integrar la ciudadanía mediática.
Globalization and cosmopolitism try to dilute national identities under a commercial hegemony. The new culture lacks the sense of originality and acknowledgement of what belongs to one self. The success of this dissolution-transformation causes the sensation of a bigger power as a consumer than as a citizen. The mass media organize this situation. In particular forums, blogs, chats, e-mail, twitter, mobile phones with massive reception and coverage, facebook, public or private interactive websites or wikis. The new media are instruments that allow the exercising of the right of demanding rights; which may be used both for the general rights and the differentiated ones. The new media, then, allow a broader co-legislation, administration of justice and the elevation of the private sphere to public outreach. That is to say, they avoid the loss of power and the fragmentation in audience consumption by integrating the media citizenship.
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