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Resumen de Key contributions of own risk solvency assessment (ORSA) to the improvement of the erm of insurance companies: a practical and international vision.

María Victoria Rivas López, Antonio José Heras Martínez, Víctor de la Peña

  • español

    EIOPA (European Insurance and Occupational Pensions Authority), NAIC (National Association of Insurance Commissioners), OSFI (Office of the Superintendent of Financial Institutions) junto con otros reguladores a nivel mundial están desarollando un nuevo requisite regulatorio denominado ORSA (Own Risk Solvency Assessment). ORSA ha sido diseñado para mejorar el proceso de gestión, valoración y reporting de los riesgos a nivel global (ERM) por parte de las compañías de seguros, presentado una especial atención a la optimización del proceso de toma de decisiones relacionando el nivel de solvencia de la compañía y su riesgo de exposición.

    El objetivo de los reguladores es proporcionar una mayor estabilidad al sector asegurador estableciendo una mejora proceso de gestión global del riesgos (ERM) desde el punto de vista regulatorio. Esta mejora incluye aspectos como la inclusión en el proceso de la fijación del apetito de riesgo de cada compañía, proceso de validación del capital de solvencia mediante la utilización de diversas metodologías como backtesting, stress testing, proyección de escenarios e incluso la inclusión de técnicas como reverse testing.

    En este artículo las principales diferencias y similitudes entre los principales reguladores es descrita, así como las principales contribuciones de ORSA son analizadas, mostrando un especial interés al proceso de backtesting con el ánimo de validar la valoración desarrollada en relación al capital de solvencia requerido. Por último, se desarrollaran dos ejemplos prácticos en el objetivo de analizar de forma práctica el proceso de backtesting presentado en el artículo desde el punto de vista teórico.

  • English

    EIOPA (European Insurance and Occupational Pensions Authority), NAIC (National Association of Insurance Commissioners- US regulator) OSFI (Office of the Superintendent of Financial Institutions -Canadian regulator) and other regulators are working on a new regulatory requirement called ORSA (Own Risk Solvency Assessment). ORSA is designed to improve the risk management, reporting and assessment process of insurance companies, especially in the decision-making process with regard to the level of solvency according to their risk exposure. In this presentation the differences and similarities between the jurisdictions are described.

    The objective of the regulators is to improve the stability of the insurance sector establishing an adequate risk management requirement that includes important aspects such as definition of the risk appetite, validation of the solvency requirement using, for example a backtesting methodology, stress testing, scenarios projection and the inclusion of technique such as reverse testing.

    In addition, the analysis of the main contributions of ORSA for the insurance companies is developed, highlighting points such as stress, scenario projection and the back-testing process with the aim to accurately assess the solvency capital requirement according to the situation of the company.

    Practical examples and real-life business cases will be provided to illustrate the process.


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