Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


"Jo he entrevistat a Hoover": l'aprenentatge mitjançant la protagonització

  • Autores: Mònica Gumbau Aleixandre
  • Localización: Fòrum de Recerca, ISSN-e 1139-5486, Nº. 17, 2012, págs. 307-320
  • Idioma: catalán
  • Enlaces
  • Resumen
    • El projecte que es desenvolupa a continuació versa sobre la Unitat Didàctica "La Gran depressió del 1929", que està Situada en el tercer bloc de Primer de Batxillerat. Part del desenvolupament d'aquest projecte es va aplicar en l'estància del pràcticum. L'autora del projecte és llicenciada en Periodisme i després de fer una anàlisi quantitativa i qualitativa (aprofitant l'estada en pràctiques) va descobrir que, el més dificultós per als alumnes alhora d'aprendre les Ciències Socials és el fet d'aprendre memorísticament i això, minva l'interès per l'assignatura. Amb els resultats a la mà l'autora del projecte va elaborar un dossier de premsa, extret de les principals publicacions periodístiques espanyoles del 1929, es van treballar eixos arxius a l'aula, perquè els alumnes valoraren que eixos documents són les fonts vives del passat. Es va demanar el seguiment dels mitjans de comunicació actuals (ja que la crisi actual té paral·lelisme en la del 1929) i es va motivar perquè foren ells els que escrigueren la història amb l'elaboració d'un reportatge en present sobre la fallida de la Borsa de Nova York. Es fomenta l'aplicació a l'aula l'aprenentatge de la Història amb un mètode atractiu i dinàmic que s'esdevé aprofitant el bagatge professional de l'autora. L'ús dels recursos històrics, serveixen de suport a l'alumnat per sentir i reviure el que passava exactament en eixe període de la història. El paper de la professora ha aportat valors afegits a l'aula, ja que també ha ajudat a adquirir altres habilitats fonamentals contemplades en les competències bàsiques com ara: la concreció en la redacció, la capacitat de síntesi front la informació, assolir l'habilitat del tractament de la informació respecte la objectivitat i la subjectivitat i l'elaboració d¿un comentari de text.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno