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Tourism Promotion and the (re) Functionalization of Information Offices: the Case of Serra da Estrela

  • Autores: Vitor Roque, Gonçalo Poeta Fernandes, Anabela Sardo, José Alexandre Martins, António Melo
  • Localización: Papers de Turisme, ISSN 0214-8021, Nº. 54, 2013 (Ejemplar dedicado a: Papers and Proceedings Conference on Innovation in Tourism and Hospitality CIT 2013), págs. 70-87
  • Idioma: inglés
  • Enlaces
  • Resumen
    • español

      Las oficinas de turismo, cuya misión de difusión de la información y apoyo al turismo se está volviendo cada vez más exigente, están bajo presión para reajustarse de forma a integrarse en estructuras de promoción de la información, cada vez más cualificadas.

      Se está atravesando un cambio del "acceso físico" por el "acceso digital" que amenaza las estructuras tradicionales de promoción, lo que implica su (re) funcionalización, de forma a promover un contacto social con los turistas y ofrecer servicios que van más allá de la información. Este estudio busca caracterizar las oficinas de turismo del destino Serra da Estrela, cuestionar su papel como promotores de espacios de información turística, y evaluar sus habilidades hacia los comportamientos y las necesidades del turismo en el siglo XXI, en particular en lo que se refiere a la adaptación a los nuevos paradigmas de la comunicación en turismo.

    • English

      Tourist information offices, whose mission of spreading information and supporting tourism is becoming more demanding, are under pressure to readjust in order to become structures that provide high quality information. A change from "physical access" to "digital access" is being witnessed that threatens traditional structures for the provision of information. This fact implies that the structures must be (re)functionalized in order to promote more social contact with tourists and to offer services other than the simple giving of information. This study seeks to characterize the tourist information offices of the Serra da Estrela area, to inquire about their role as providers of space in which tourists can obtain information, and to assess their skills in relation to the behaviour and requirements of tourists in the twenty-first century, namely the adaptation to new communication paradigms in tourism.


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