Equip de l'Institut d'Avaluació i Qualitat del Sistema Educatiu de les Illes Balears
En este articulo, se realiza un anàlisis comparativo de los resultados obtenidos por el alumnado de 4° de educación primària y de 2° de ESO de las Islas Baleares en las pruebas que evaluaron la competència en comunicación lingüística en las dos lenguas oficiales de nuestra comunidad, en el marco de la Evaluación de Diagnostico realizada en mayo de 2009.
Se demuestra que el porcentaje de alumnos que consolidan la competència y el grado de adquisición de ambas lenguas es muy similar, hecho que permite descartar la extendida idea de que, al acabar la escolarización obligatòria, el alumnado tiene un mayor dominio competencial de la lengua catalana en perjuicio de la castellana.
En aquest article, es fa una anàlisi comparativa dels resultats obtinguts per l'alumnat de 4t d'educació primària i de 2n d'ESO de les Illes Balears en les proves que avaluaren la competència en comunicació lingüística en les dues llengües oficials de la nostra comunitat, en el marc de l'avaluació de diagnòstic realitzada el maig de 2009.
Es demostra que el percentatge d'alumnes que consoliden la competència i el grau d'assoliment en ambdues llengües és molt similar, fet que permet descartar l'estesa idea que, en acabar l'escolarització obligatòria, l'alumnat té un major domini competencial de la llengua catalana en perjudici de la castellana.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados