Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Factors Affecting the Distribution of Information and Communication Technologies in an Egyptian Public University: A Case Study of the Faculty of Education at Ain Shams University

    1. [1] Ain Shams University

      Ain Shams University

      Egipto

  • Localización: RISE, ISSN-e 2014-3575, Vol. 3, Nº. 2, 2014 (Ejemplar dedicado a: International Journal of Sociology of Education), págs. 167-187
  • Idioma: inglés
  • Títulos paralelos:
    • Factors Affecting the Distribution of Information and Communication Technologies in an Egyptian Public University
  • Enlaces
  • Resumen
    • español

      Esta investigación estudia los tres factores principales que afectan al suministro, al acceso y a la distribución de las Tecnologías de la de la Información y de la Comunicación entre los miembros del cuerpo docente en la Facultad de Educación de la Universidad de Ain Shams. Estos tres factores, como las leyes y reglamentos de la organización de la adquisición de TIC en las universidades públicas en general y en la Facultad, en particular, la estructura organizativa de la Facultad, en la que la posición de las TIC puede ser determinante, y los mecanismos administrativos que ayudan a distribuir las TIC a través de los departamentos de la facultad y los determinantes que rigen la ejecución de las decisiones relacionadas con las TIC. Se realizaron entrevistas con el decano de la facultad, los tres decanos vicepresidentes y diecisiete jefes de los departamentos de la facultad y secretarios. Se reveló que la administración de la facultad elegida actual ha mostrado un progreso real. Después de la elección de la nueva administración, la distribución de las tecnologías se llevó a cabo de acuerdo a las nuevas demandas que se debería dar prioridad a los departamentos que no habían conseguido equipamiento en el año anterior.

    • English

      Abstract: This research investigates the three main factors that affect the provision, access, and distribution of Information and Communication Technologies (ICT) among senior and junior faculty members in the Faculty of Education at Ain Shams University. These three factors include laws and regulations organizing the procurement of ICT in public universities in general and in the Faculty in particular, the organizational structure of the Faculty, in which the position of ICT can be determined, and the administrative and decision-making mechanisms that help distribute ICT across the departments of the faculty and the determinants that govern the execution of decisions related to ICT. The study conducted interviews with the dean (provost) of the faculty, the three vice-deans (vice-provosts) and seventeen heads of faculty departments and secretaries. The study revealed that the current elected faculty administration has shown real progress. After the election of the new administration, distribution of technologies was carried out according to new demands that priority should be given to departments that had not gotten equipment in the previous year. Under the elected administration, the storekeeper himself calls the departments and informs their secretaries that the shipment of ICT is ready for distribution according to the needs of the departments.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno