Dels 0 als 6 anys els infants ja consoliden els primers aprenentatges, sent l'educació emocional d'aquesta etapa la base per al seu desenvolupament futur. Per tant, l'educació emocional del mestre té una influència directa en el seu propi benestar i en el benestar del seu alumnat. Aquest article exposa la investigació que ha dut a terme l'autora per indagar en com cultivar la seua pròpia competència emocional i, d'aquesta manera, poder conèixer la seua identitat i la del seu alumnat. Així doncs, la investigadora inicia un treball d'autoconeixement personal per indagar sobre com l'autoformació en educació emocional influeix en la pròpia construcció d'identitats i en la seua actuació docent i com d'ací es deriven actuacions pedagògiques i noves propostes formatives. Per tal fi empra la metodologia autobiogràfica narrativa junt a una sèrie de tècniques com la respiració, la meditació i el Reiki que li permeten l'autoconeixement i d'una sèrie d'estratègies com el diari d'aula, els biogrames i les fotos que li permeten recollir el treball d'introspecció realitzat i valorar finalment com influeix en la seua identitat i actuació docent.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados