Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Resumen de Processos de negociació. Propostes per a la seva relectura i aplicació

Natalia Fernández Díaz

  • español

    En este artículo hemos tratado de desentrañar los puntos de contacto que pueden existir entre dos disciplinas –comunicación interpersonal y comunicación intercultural- en las que, si bien existen notorias concomitancias, lo cierto es que siempre se han abordado desde perspectivas, y aun con intereses, distintos. La comunicación interpersonal ha sido siempre más reivindicada desde la retórica y la pragmática; la comunicación intercultural, desde las muchas sociologías, los estudios culturales y los de comunicación de masas. Aquí nos proponemos una fusión, a partir de la exploración de aquello que tienen en común, que ya veremos que son varios elementos. Con ello pretendemos animar a la construcción de una gramática interpersonal que nos convierta en personas interculturalmente competitivas en negociaciones cotidianas. No aportamos soluciones mágicas que agilicen nuestra asertividad intercultural. Únicamente algunos puntos de reflexión y el desglose de algunas destrezas necesarias.

  • català

    En aquest article hem tractat d'analitzar els punts de contacte que poden existir entre dues disciplines –comunicació interpersonal i comunicació intercultural- en les quals, si bé existeixen notòries concomitàncies, la veritat és que sempre s'han abordat des de perspectives, i fins i tot amb interessos, distints. La comunicació interpersonal ha estat sempre més reivindicada des de la retòrica i la pragmàtica; la comunicació intercultural, des de les moltes sociologies, els estudis culturals i els de comunicació de masses. Aquí ens proposem una fusió d'aquests tipus de comunicació a partir de l'exploració d'allò que tenen en comú, que ja veurem que són diversos elements. Amb això pretenem animar la construcció d'una gramàtica interpersonal que ens converteixi en persones interculturalment competitives en negociacions quotidianes. No aportem solucions màgiques que agilitin la nostra assertivitat intercultural. Únicament alguns punts de reflexió i el desglossament d'algunes destreses necessàries.

  • English

    In this article, we have tried to analyse the points of contact that may exist between two disciplines – interpersonal communication and intercultural communication – in which, while there exist well-known concomitances, the truth is that they have always been dealt with from different perspectives and even interests. Interpersonal communication has always been discussed more from the areas of rhetoric and pragmatics, while intercultural communication has been dealt with more in the many branches of sociology, cultural studies and mass media studies. Here we propose a fusion of these kinds of communication based on an exploration of what they have in common, which we will see are various elements. With this, we aim to encourage the construction of an interpersonal grammar that would turn us into interculturally competitive people in everyday negotiations. We do not provide any magical solutions to make our intercultural assertiveness more agile, only some points of reflection and the itemised breakdown of some necessary skills.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus