Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Els Usos interpersonals o privats a Catalunya. Balanç i perspectives de futur

  • Autores: Josep M. Aymà Aubeyzon
  • Localización: Treballs de sociolingüística catalana, ISSN-e 2013-9136, Nº. 22 (Els usos lingüístics a Catalunya. Un estat de la qüestió), 2012, págs. 59-72
  • Idioma: catalán
  • Enlaces
  • Resumen
    • català

      L'objectiu de l'article és fer un recull de les diverses actuacions de política lingüística relacionades amb el foment del català en els usos interpersonals. Alhora, es tracta de fer-ne un balanç analític i elaborar algunes propostes de futur.

      Primerament, s'analitzen les actuacions d'un primer període, des de l'any 1981 al 2000, subdividit en dues dècades, la dels anys vuitanta i, posteriorment, la dels noranta. Mentre a la dècada dels vuitanta es porten a terme les campanyes de la «Norma» (1981) i «Depèn de vostè (que aquí es parli català...)», a la dècada següent ja no es creu convenient incidir en aquest tipus de campanyes de sensibilització.

      Més endavant es reprenen aquest tipus de campanyes, ja durant la primera dècada del se- gle xxi: «Tu ets mestre» (2003), «En català, tu hi guanyes» (2003), «Dóna corda al català» (2005), «El català va amb tu» (2006) i «Encomana el català» (2009-2010). Alhora, es porten a cap actuacions de dinamització, molt especialment la campanya «Voluntariat per la llengua». L'article es clou amb un balanç i una sèrie de propostes de futur.

    • English

      The purpose of this paper is to present an overview of the various language policy actions aimed to foster the Catalan language in interpersonal uses. It also draws up an analytical balance and offers some proposals for the future.

      To begin with, a study is made of the actions carried out in an initial period, from 1981 to 2000, subdivided into two decades —the 1980s and the 1990s. Whereas the campaigns Norma (1981) and Depèn de vostè (que aquí es parli català...) were unfolded in the 1980s, in the following decade it was no longer considered appropriate to carry out this type of awareness actions.

      Subsequently, the opening decade of the 21st century saw a resumption of campaigns of this type, such as Tu ets mestre (2003), En català, tu hi guanyes (2003), Dóna corda al català (2005), El català va amb tu (2006) and Encomana el català (2009-2010). Promotion actions were also carried out, especially including the campaign Voluntariat per la Llengua. The paper concludes with a balance of the situation and a set of proposals for action in the future.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno