Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


La mobilitat i la xarxa viària al Vallès Oriental

  • Autores: Jordi Prat
  • Localización: Papers: Regió Metropolitana de Barcelona, ISSN-e 2013-7959, Nº. 21, 1994 (Ejemplar dedicado a: El Vallès Oriental : planejament urbanístic i problemàtica territorial), págs. 55-64
  • Idioma: catalán
  • Enlaces
  • Resumen
    • español

      Del análisis de la movilidad en el Vallès Oriental emergen dos características principales: por una parte, su progresiva integración en el conjunto metropolitano (denotada por el incremento de la movilidad laboral intercomarcal -33% del total en 1991- y la creciente relación con Barcelona y el Vallès Occidental); y, por otra, su carácter de territorio de paso (que se refleja en los flujos de las vías N-152, C-251 y A-7). Para servir esta movilidad, la red viaria ha tenido que superar las dificultades de un relieve vigoroso. Así, se ha desarrollado aprovechando el corredor prelitoral, el estrecho del Congost y los puertos de la Sierra Litoral. Para mejorar esta red, el MOPTMA tiene prevista la prolongación de las calzadas laterales de la autopista A-7 (B-30) en los tramos Barberà del Valles-Mollet y la construcción de la autovía orbital Abrera-Sant Celoni. Por su parte, la Generalitat ha realizado la mejora de la N-152 y prevé inaugurar la autopista Mataró-Granollers en 1995 . Estas intervenciones, y otras que se deberán acometer en la red secundaria, deberán ser necesariamente concertadas y respetuosas con el medio ambiente. Una vez realizadas permitirán aumentar de forma notable la capacidad y las prestaciones de la red viaria de la comarca.

    • català

      De l'anàlisi de la mobilitat al Vallès Oriental emergeixen dues característiques principals: d'una banda, la seva progressiva integració en el conjunt metropolità (denotada per l'increment de la mobilitat laboral intercomarcal -33% del total l'any 1991- i la creixent relació amb Barcelona i el Vallès Occidental); i, de l'altra, el seu caràcter de territori de pas (que es reflecteix en els fluxos de les vies N-152, C-251 i A-7). La xarxa viària ha hagut de servir aquesta mobilitat tot superant les dificultats que presenta un relleu vigorós. Així, s'ha desenvolupat aprofitant el corredor prelitoral, l'estret del Congost i els colls de la Serralada Litoral. Per tal de millorar aquesta xarxa, el Ministeri d'Obres Públiques, Transport i Medi Ambient (MOPTMA) té prevista la prolongació de les calcades laterals de l'autopista A-7 (B-301 en els trams Barberà del Vallès-Mollet i la construcció de l'autovia orbital Abrera- Sant Celoni. Pel seu costat, la Generalitat ha realitzat la millora de la N-152 i preveu d'inaugurar l'any 1995 l'autopista Mataró-Granollers. Aquestes intervencions, i d'altres que s'hauran de desenvolupar en la xarxa secundaria, hauran de ser necessàriament concertades i respectuoses amb el medi ambient. Una vegada realitzades permetran d'augmentar de forma notable la capacitat i les prestacions de la xarxa viaria de la comarca.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno