Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Els últims barrocs. Les pintures de la Congregació dels Dolors de Girona i el canvi d'atribució de Joan Carles Panyó a marià Colomer

  • Autores: Francesc Miralpeix Vilamala
  • Localización: Annals de l'Institut d'Estudis Gironins, ISSN 0213-6228, Nº 53, 2012, págs. 359-392
  • Idioma: catalán
  • Enlaces
  • Resumen
    • català

      Des de fa poca anys, la figura del pintor vigatà Marià Colomer Parés, actiu a la segona meitat del segle XVIII, és força més coneguda. El catàleg provisional de la seva producció consevada, escassa però de gran interès, es pot ampliar amb la incorporació d'un grup de pintures gironines. En aquest sentit, l'estudi proposa adjudicar-li les sis grans pintures de l'església de la Congregació dels Dolors de Girona, de sempre adscrites a l'heterogeni catàleg del pintor mataroní Joan Carles Panyó i Figaró, i un parell de teles més de la capella de Sant Domènec de la catedral de Girona.

    • English

      For the last few years, the figure of the artist Vic Marià Colomer Pares, active in the second half of the eighteenth century, is quite well known. Provisional catalogue of his work preserved, but little of interest can be expanded with the addition of a group of paintings province of the Girona. In this sense, the study proposes to award him the six large paintings of the church of the Congregration of Dolores of the Girona, until recently attached to the heterogeneous catalogue of painter Joan Carles Panyó Figaró, and a pair pictures in the chapel of Saint Dominic of the cathedral of Girona.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno