Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Pràctiques mudes, congressos científics, seminaris de recerca i altres dinàmiques científiques d'oralitat al laboratori i a l'aula

    1. [1] Universitat Autònoma de Barcelona

      Universitat Autònoma de Barcelona

      Barcelona, España

    2. [2] INS Bellula (Canovelles)
    3. [3] Col·legi Sagrat Cor (Vic)
    4. [4] INS Marta Mata (Montornès del Vallès)
  • Localización: Ciències: revista del professorat de ciències de primària i secundària, ISSN-e 1699-6712, Nº. 29, 2015, págs. 15-24
  • Idioma: catalán
  • Enlaces
  • Resumen
    • català

      L'ensenyament de les ciències demana una atenció explícita als seus gèneres comunicatius i elements lingüístics. En aquest article descrivim diverses iniciatives per a explorar els gèneres comunicatius orals propis de les ciències, aplicades en diversos contextos i centres educatius. Les experiències es descriuen juntament amb una valoració de la seva aportació a aspectes com la modelització o l'adquisició d'habilitats científiques, i s'usen de punt de partida per a valorar quines aportacions fa l'oralitat a les ciències, i proposar indicacions per a promoure-la a l'aula de ciències.

    • English

      Communication and linguistic aspects are key elements in Science Education. In this article we describe science education activities from several contexts and schools, exploring the oral communication genres of science. We evaluate the importance of oral communication in sciences, especially to develop scientific skills and modelling, and propose advices to develop oral communication events in science classrooms.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno