Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Resumen de Usos del power point en una experiencia de enseñanza y aprendizaje en el área de ciencias naturales

John Darío Parra Viveros, Claudia Lucía Villada Andrade

  • español

    El artículo expone una experiencia de enseñanza y aprendizaje con el programa de Power Point de Microsoft en el área de ciencias naturales, en la Institución Educativa Jorge Isaacs (sede rural), del municipio de Ansermanuevo (Caldas). Con un enfoque cualitativo comprensivo, se aborda el análisis de tres categorías: usos de las TIC como instrumento de mediación entre los estudiantes y el contenido, usos de las TIC como instrumento mediador entre profesores y contenidos (tareas de enseñanza y aprendizaje) y uso de las TIC como instrumentos mediadores de las relaciones entre profesores y estudiantes o entre los estudiantes.

  • English

    This article is intended to understand the uses of Power Point as a teaching and learning experience in the area of natural sciences in the 3rd, 4th and 5th grades of the Educational Institution Jorge Isaacs of the municipality of Ansermanuevo. The investigation has in focus the qualitative comprehension, in which we approach the analysis in three categories: The use of ICT as an instrument of mediation between students and the subject matter, ICT as an instrument to mediate between professors and contents (homework) and finally ICT as an instrument to mediate the relationship among professors and students, or between students. The didactic strategy has a socio-constructive character that was taken from the experimental phase of the investigation, in which the professor sustained the work task, involving the technological resources supporting the pedagogical practice and therefore contributes to a significant learning experiences.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus