Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


La narració de la Guerra Civil espanyola en els àlbums il·lustrats

    1. [1] Universitat Autònoma de Barcelona

      Universitat Autònoma de Barcelona

      Barcelona, España

  • Localización: Bellaterra: journal of teaching and learning language and literature, ISSN-e 2013-6196, Vol. 4, Nº. 4, 2011, págs. 32-47
  • Idioma: catalán
  • Enlaces
  • Resumen
    • En un moment en el qual la recuperació de la memòria històrica pel que fa a la Guerra Civil espanyola i a les seves conseqüències ha pres una nova embranzida tant en el debat públic com a nivell de les institucions, ens hem volgut plantejar com la literatura que adrecem als infants i als joves ajuda a transmetre aquests fets tan crucials i dramàtics de la història de l'Estat espanyol. La literatura pot tenir un paper important a l'hora de transmetre emocions que permetin als nens i als joves compartir i entendre el que va significar aquella guerra mitjançant les experiències i la memòria en primera persona dels personatges. Així serà possible que coneguin i es puguin apropiar d'aquesta part del passat, amb l'esperança que mai més no es puguin repetir uns fets com aquells.

      L'objectiu d'aquest article és, d'una banda, exposar quin és l'estat actual de la publicació d'àlbums il·lustrats en llengües catalana i castellana que tracten el tema de la Guerra Civil espanyola (editats a partir de 1975, tant traduccions com obres de producció pròpia) i, de l'altra, analitzar quins són i com funcionen alguns dels elements particulars d'aquesta tipologia de llibres a l'hora de narrar els fets i les conseqüències d'aquesta guerra. Gràcies a la síntesi narrativa dels llenguatges del text i de la il·lustració, els àlbums il·lustrats s'erigeixen com un exponent de la comunicació de la postmodernitat, i, per tant, poden convertir-se en un mitjà especialment útil per transmetre fets i vivències als nens i als joves.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno