Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Resumen de Survey of Multi-Media Assistive Technology as Universal Accommodations for Students with Special Needs

Chiquita D. Howard-Bostic, Faroat Andasheva, Jessica E. Smith

  • español

    El Acta para los Estadounidenses con Discapacidades de 1990 requiere que los estudiantes con necesidades especiales reciban ‘acondicionamientos académicos, modificaciones razonables, y ayuda y servicios auxiliares’. Este trabajo apoya la idea de acondicionamientos universales, que involucra técnicas de enseñanza que fomentan el aprendizaje sin disminuir la calidad académica. Se consideran distintos métodos de asistencia tecnológica multimedia (MAT) como las notas compartidas, clases en audio y transcripciones escritas. Utilizar estas herramientas mediante un soporte en línea ayuda a que los estudiantes se adapten a los contenidos, comprendan las ideas de manera efectiva y sean responsables de su propio aprendizaje. La implementación de estos recursos también permite reducir los estigmas de participación que se derivan de la aplicación de políticas para la discapacidad, al tiempo que crea oportunidades en la clase para todos los estudiantes. La muestra analizada permite concluir que dichos acondicionamientos MAT son empleados de manera voluntaria y resultan significativamente útiles.

  • English

    The Americans with Disabilities Act of 1990 requires that students with special needs receive ‘academic adjustments, reasonable modifications, and auxiliary aides and services’. This project supports universal accommodations, which are special assignments or teaching techniques that enhance student learning without lowering academic standards. Shared student-written notes, audio lectures, and written transcriptions of the lecture are the reported forms of multi-media assistive technology (MAT) that are considered in this study. Sharing these tools with students using an online medium helps college students adapt to the content in a healthy way, obtain ideas effectively, and take responsibility for their learning. Implementation of the proposed MAT resources can reduce reported negative reactions and stigmas of participation that come from enforcing policy on student disabilities, and create advantages in the classroom for all students. The current sample of college students report that MAT accommodations are significantly useful and are likely to use these resources voluntarily.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus