Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Resumen de Periodisme científic i relacions públiques

Manuel Palencia-Lefler i Ors

  • català

    Les empreses farmacèutiques, laboratoris, centres d'investigació, editorials, fundacions hospitalàries, autors, experts i investigadors, universitats i centres tecnològics tenen l'obligació d'executar amb professionalitat les tècniques i procediments de relació amb els mitjans de comunicació. Si pretenen arribar a l'opinió pública, si pretenen difondre coneixement més enllà de les seves fronteres internes, han de treballar a través dels professionals experts que els poden oferir el seu coneixement, la seva experiència i la seva agenda de mitjans. No és suficient amb l'edició d'un descobriment o un treball d'investigació en un format digne, trucar als periodistes i esperar que vinguin. És necessari crear un interès en els professionals de la comunicació perquè aquesta informació s'entengui com a «oportuna» i «inèdita», per damunt de centenars d'altres informacions que tenen entre mans. I la ciència no n'és una excepció. Hi ha molt material que pot i vol convertir-se en fet noticiable. Les dificultats de fer bon periodisme científic són, doncs, evidents. Les tècniques de relacions públiques «ben fetes» poden facilitar el treball dels periodistes en el complex context del periodisme científic.

  • English

    The pharmaceutical companies, laboratories, investigation centers, publishing houses, hospital foundations, authors, experts and researchers, universities and technological centers must carry out with professionalism techniques and methods of the relationship with the media. If they seek to arrive to the public opinion, if they seek to diffuse knowledge beyond their internal frontiers, they should work through the expert professionals who can provide them their knowledge, experience and agenda-setting. It is not enough publicizing a discovery or an investigation in a worthy format, calling to the journalists and waiting for them. It is necessary to create an interest among the communication professionals so that information is understood as «opportune» and «unpublished».

    And science is not an exception. Journalists have much science material that they can transform into a piece of news. The problems to do a good scientific journalism are evident.

    «Well made» techniques of public relations can facilitate the journalists’ work in the complex context of scientific journalism.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus