Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


La bicicleta com a mitjà d'activitat física i transport

  • Autores: Joan Mira Sarrió, Paloma Tortosa Enguix
  • Localización: Actividad física y deporte: ciencia y profesión, ISSN 1578-2484, ISSN-e 2659-8930, Nº. 11, 2009, págs. 69-81
  • Idioma: catalán
  • Títulos paralelos:
    • The bicycle as a means of sport and transpor
  • Enlaces
  • Resumen
    • català

      Els professionals de l’Educació Física i l’Esport tenim l’obligació ètica i moral de fomentar l’ús de la bicicleta com a mitjà d’activitat física i transport perquè se’ns atribueixen competències a desenvolupar en diverses vessants. En primer lloc, la vessant educativa i de la salut. Els xiquets per arribar a l’escola, els adolescents per acudir als instituts i els adults per anar a treballar, trobaran en la bicicleta un mitjà per poder realitzar la quantitat d’activitat física diària recomanable i aconseguir un estil de vida saludable i sostenible d’acord amb les competències bàsiques de la Llei Orgànica d’Educació (LOE) i els principis de la Organització Mundial de la Salut (OMS). En segon lloc, la vessant de la gestió política i social. Des dels ajuntaments els tècnics esportius, conjuntament amb els òrgans competents de dissenyar el traçat urbanístic a les ciutats, són els principals responsables d’introduir la infrastructura necessària i les polítiques adients per a potenciar l’ús segur dels vehicles no motoritzats en el marc del desenvolupament sostenible. Al llarg del present article es justifica aquest doble plantejament amb diverses dades, estudis i experiències que estan duent-se a terme a Espanya i a Europa.

    • English

      The professionals of Physical Education and Sport have the ethical and moral obligation to promote the use of bicycles as a means of physical activity and transport because we have competences to develop in several aspects. First, the educative and formative aspect. Children have to go to School, teenager to the High School and adults to work. Cycling can be the way for all of them to do the advisable daily sport and to reach a healthy and sustainable life, according to the basic competences of the Organic Law of Education (OLE) and the principles of the Mundial Organization of Health (MOH). Second, the political and social management aspect. The manager of sports from the city council, together with the organs responsible for urban layout, are the main responsibles for introducing the necessary infrastructure and the proper politics to strengthen a safe use of non-motorized vehicles within the framework of a sustainable development. In the present paper, this double approach is justified by means of several data, studies and experiences that are carried out in Spain and Europe.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno