S’analitza la triple relació «social-cultural-educatiu», en el context de la intervenció comunitària, que conflueix en la pedagogia de la trobada i convivència, amb la pretensió d’assolir una comunitat per a tots i per a totes les generacions. L’anàlisi hermenèutica tracta els temes següents: pedagogia «des de» i «cap a» la trobada, inscrita en l’àmbit de les ciències de l’educació; la trobada relacional i comunicacional en la comunitat, en el camp de la pedagogia de la convivència i la pedagogia social. Sabem que les noves pràctiques docents, centrades en la construcció social del subjecte crític i creatiu (paradigma), proporcionen interaccions sistèmiques i d’intensa dinàmica entre «subjecte - coneixement comunitari - vida», sobre l’aprehensió i el desenvolupament de coneixements, habilitats, percepcions, emocions, intercanvi d’experiències i relacions en la ciutat educadora (xarxes socials).
We will analyse the triple ‘social-cultural-educational’ relationship, within the context of community intervention, converging in the pedagogy of encounters and coexistence, against the background of a community for all and for all generations. The reasoning contains hermeneutics dealing with the following issues: pedagogy ‘from’ and ‘to’ the date entered in the field of educational sciences; the relational and communicational ‘date’, in the field of social pedagogy and social education, the pedagogy of community coexistence. We know that new educational practices, focusing on the social construction of the critical and creative subject (paradigm), provide systemic interactions and intense dynamics between ‘subject-knowledge community-living’, convulsions and development of knowledge, skills, perceptions, emotions, exchange of experiences and relationships within the educating city (social networks).
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados