Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Disjunció i conjunció

    1. [1] Grup d’estudis spinozians de l’Ateneu barcelonès, España
  • Localización: Astrolabio: revista internacional de filosofía, ISSN-e 1699-7549, Nº. 16, 2015, págs. 106-117
  • Idioma: catalán
  • Enlaces
  • Resumen
    • català

      Per què Spinoza divideix en la seva Ètica el coneixement en tres gèneres i per què els ordena? Al·ludeixen els numerals ordinals a una seqüència que cal completar per tal d’atènyer el coneixement pròpiament dit? Llavors, el primer i el segon gèneres, no són coneixement? Encara no ho són? Només el tercer ho és? Aquest article abordarà aquestes qüestions basant-se exclusivament en el text spinozià i des d’una perspectiva no finalista, és a dir, discutirà si la gradació primer-segon-tercer pot interpretar-se en termes de progressió dins d’una sèrie ordenada i homogènia que només es completaria i justificaria en arribar al seu punt final.

    • English

      Why distinguishes Spinoza three ordered kinds of knowledge in his Ethics? Ordinal numbers refer to a sequence that must be completed in order to achieve the knowledge itself? Then the first and second kinds are not knowledge? Not yet? Only the third is knowledge? This paper will deal with these questions based exclusively on Spinoza's text and from a not-finalistic view, and it will discuss whether the first-second-third gradation can be interpreted in terms of progression within an orderly and homogeneous series only complete and justified in reaching its endpoint.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno