The aim of this study was to determine whether participating in a psychomotricity programme at an early age improves cognition. Thirty infants (11 to 22 months of age) participated in the study. The MerrillPalmer-R test was administered before the intervention in order to measure the General Index of Development, Cognition and Motor Abilities. One group performed one session of psychomotricity per week, another group received two sessions per week, and a third (control) group did not perform any sessions. After intervention, the test scales were administered again. The group who received two weekly sessions obtained higher scores in all measures after intervention compared to baseline. The results suggest that systematic practice of psychomotricity can improve general development and cognition in infants, and that implementing this methodology could thus be useful in educative intervention.
L’objectiu del present estudi és determinar si la participació en un programa de psicomotricitat a una edat primerenca millora la cognició. Trenta nadons (de 11 a 22 mesos d’edat) van participar en l’estudi. El test MerrillPalmer-R es va administrar abans de la intervenció per tal de mesurar l’índex general de Desenvolupament, Cognició i habilitats motores. Un grup de nens va realitzar una sessió de psicomotricitat per setmana, un altre grup va rebre dues sessions per setmana, i un tercer grup -control- no realitzar cap sessió. Després de la intervenció, les escales del test es van administrar de nou. El grup que va rebre dues sessions setmanals va obtenir les puntuacions més altes en totes les mesures després de la intervenció en comparació amb el nivell basal. Els resultats suggereixen que la pràctica sistemàtica de la psicomotricitat pot millorar el desenvolupament general i la cognició en els nadons, per la qual cosa podria ser útil per implementar aquesta metodologia en la intervenció educativa.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados