Una reforma de la segunda enseñanza en el siglo XIX : la bifurcación (1852-1865) - Situation critica de la segunda enseñanza publica, en 1851. El decreto del 10 de abril de 1852 : su interès pedagógico y su ventaja política según Fortoul. La organización del plan de estudios : el tranco común y la bifurcación. La oposición de las familias, de los maestros, del clero y de los liberales. Duruy y el fin de la bifurcación.
A reform of secundary education during the XIXth century : the bifurcation (1852-1865) - Critical situation of public secundary education in 1851. The Decree of 10th April 1852 : its pedagogical interest and political advantage, according to Fortoul. The settlement of the plan of studies : the common part, then the bifurcation. The opposition of families, teachers, church and liberals. Duruy and the end of the bifurcation.
Situation critique de l'enseignement secondaire public en 1851. Le décret du 10 avril 1852 : son intérêt pédagogique et son avantage politique, selon Fortoul. La mise en place du plan d'études : le tronc commun et la bifurcation. L'opposition des familles, des maîtres, du clergé et des libéraux. Duruy et la fin de la bifurcation.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados