Carmen Clemente, Nati Salvadó, Salvador Butí, Trinitat Pradell Cara
Els segles XVII i XVIII són el moment de màxim esplendor a tota Europa en l’ús de les colres de colors. La tècnica de les colres de colors sobre fulls d’or o plata de l’època barroca està poc estudiada des del punt de vista de la història dels materials, de la tècnica i de la seva conservació. Es desconeix realment l’aspecte inicial que tenia un revestiment pictòric transparent destinat a imitar l’or, les pedres precioses, els esmalts o les teles luxoses. La fragilitat i l’envelliment dels materials amb el pas del temps, conjuntament amb les condicions ambientals adverses o les intervencions desafortunades, han fet que ens trobem amb una policromia deteriorada que de vegades no es pot ni identificar. Ens cal determinar amb exactitud els materials compositius i entendre com s’han generat els processos de degradació, per poder decidir i aplicar correctament els tractaments de conservació i restauració més adequats segons la problemàtica específica que presenta aquest tipus de policromia. El present article és una mostra del projecte d’investigació que està duent a terme un equip pluridisciplinar sobre les colradures del conjunt retaulístic barroc de la catedral de Santa Maria de Tortosa. Concretament es centra en l’estudi del retaule de sant Ruf.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados