Se presenta una revisión de la literatura sobre actuaciones integradas dirigidas a mejorar las condiciones de vida y el acceso a través de la educación en áreas como la salud, el empleo y la participación social y política en grupos vulnerables, concretamente, en madres adolescentes, familias monoparentales y mujeres musulmanas en el contexto escocés. Esta revisión es parte de los resultados de la investigación Socioeducational action to overcome poverty and inequalities (2012-2014) financiada por el Programa Beatriu de Pinós de ayudas a la investigación post-doctoral de la Generalitat de Catalunya, co-financiado a su vez por las Marie Curie Actions del 7º Programa Marco de Investigación de la Unión Europea. La investigación fue desarrollada desde el Institute for Education, Community and Society de la University of Edinburgh.
A literature review on integrative actions aimed at improving living conditions and access through education in areas such as health, employment and social and political participation among vulnerable groups is presented. Particularly, integrative actions targeted to teenage mothers, single families and Muslim women in the Scottish context. This review is part of the research results of Socio-educational action to Overcome poverty and inequalities (2012-2014) funded by Beatriu de Pinós plan for post-doctoral research of the Generalitat de Catalunya [The Governtmnet of Catalonia], co-funded in turn by the Marie Curie Actions of the 7th Framework Programme of Research of the European Union. The research project was developed at the Institute for Education, Community and Society at the University of Edinburgh.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados