Madrid, España
En este artículo se presenta cómo la empresa de distribución española, Calidad Pascual, consigue crear valor en la distribución urbana de mercancías a través de la colaboración con otros actores que intervienen en la red de distribución. En esta contribución se analizan los beneficios de la colaboración de Calidad Pascual con:
otros distribuidores del sector, clientes, repartidores, entidades municipales y proveedores de energía alternativas. Estos acuerdos de colaboración han permitido a Calidad Pascual crecer, diversificar y conseguir ventaja competitiva ofreciendo su servicio de distribución urbana de mercancías a otras empresas del sector.
The main goal of this chapter is to illustrate how a distribution company in Madrid has created value in the last-mile logistics through collaboration among different actors of the supply chain. Calidad Pascual is a reference company that offers dairy products and beverages in Spain since 1969. The case study focuses on the City of Madrid where the last mile deliveries are especially complex due to the high population density (on average more than 25 thousands of inhabitants per km2 in the City Center) and also due to the high density of restaurants and commercial establishments in the area of study. The most valuable lessons for this article is that the strategic collaboration with these stakeholders allows Calidad Pascual to grow, diversify, and take advantage of its distribution model, offering this service to other brands.
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