Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Resumen de Current state and challenges of science in today’s TV: a look on the interplay between supply and demand on European media markets

Markus Lehmkuhl

  • català

    Aquest estudi avalua l’estat actual de la ciència a la televisió i els seus reptes de futur. Les avaluacions es basen substancialment en un parell de media studies empírics comparatius, publicats en l’última dècada, centrats bé en la producció de continguts de ciències a la televisió europea, bé en la recepció d’aquests continguts per part del públic europeu. Aquest treball integra ambdues perspectives en un quadre complet per trobar la clau de la interacció bàsica entre l’oferta i la demanda de la ciència a la televisió. Es diagnostica que l’oferta de programes especialitzats depèn predominantment de canals públics amb finançament fort i convenientment estructurats, essent especialment clau la presència de petits canals públics especialitzats per explicar les diferències considerables en la programació a tota Europa. Es diagnostica, a més, que la demanda d’aquests programes per part del públic europeu en general no és suficient per estimular-ne la producció, particularment en el cas dels espectadors més joves, que mostren una manca rellevant d’interès. Per concloure, s’identifiquen els principals reptes a què s’enfronten els productors de televisió quan es tracta d’arribar a la major audiència possible.

  • English

    This study assesses the current state of science in TV and its future challenges.

    The assessments are based in substantial parts on a couple of comparative empirical media studies published in the last decade. The focus of these studies was either on the production of science contents in European TV, or on the reception of these contents by European Audiences. This paper integrates both perspectives into a comprehensive picture in order to unlock the basic interplay between supply and demand of Science in TV. It is diagnosed that the supply of specialised programmes is predominantly dependent upon financially strong and conveniently structured public service channels, especially the presence of small public niche channels is key to explain the considerable differences of programme offers across Europe. It is further diagnosed that the demand for these programmes by European audiences in general is not sufficient to stimulate production, of special relevance is the lack of appeal for younger viewers. We conclude by identifying main challenges TV producers face when trying to reach the largest possible audience.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus