Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Resumen de Tres assajos d’aplicació de les tècniques Freinet a Mallorca per iniciativa del mestre Teodor Terrés Lladó entre 1933 i 1937

Miquel Jaume i Campaner

  • español

    El maestro Teodoro Terrés Lladó realizó tres ensayos de aplicación de las técnicas Freinet en tres de las escuelas públicas de Mallorca donde estuvo destinado. Promovió la publicación de las revistas escolares Trabajo infantil en la escuela graduada de Alaró (1933-34), Despertar en la escuela mixta de Can Pastilla (1934-1936) y Renacer en la escuela de niños de Sa Casa Blanca (1937). El análisis de estos cuadernos y el estudio detallado de los expedientes administrativos y de depuración del maestro han permitido obtener una perspectiva amplia y contextualizada de estas utilizaciones de la imprenta en la escuela y del sentido de la práctica de la pedagogía Freinet en estas tres experiencias.Palabras clave: imprenta escolar; revista escolar; correspondencia escolar; métodonatural; técnicas Freinet.

  • català

    El mestre Teodor Terrés Lladó va assajar l’aplicació de les tècniques Freinet en tres de les sis escoles públiques de Mallorca on va treballar. Va promoure la publicació de les revistes escolars Trabajo infantil a l’escola graduada d’Alaró (1933-34), Despertar a l’escola mixta de Can Pastilla (1934-1936) i Renacer a l’escola de nens de sa Casa Blanca (1937). L’anàlisi d’aquestes revistes i l’estudi dels documents inclosos en els expedients administratius i de depuració del mestre ens han permès obtenir una perspectiva àmplia i contextualitzada d’aquestes utilitzacions de la impremta a l’escola i del sentit de la pràctica de la pedagogia Freinet en aquestes tres experiències.Paraules clau: impremta escolar; revista escolar; correspondència escolar; mètodenatural; tècnica Freinet.

  • English

    The teacher, Teodor Terrés Lladó, assayed the application of Freinet techniques in three of the six Majorcan state schools where he worked. He promoted the publication of the school magazines Trabajo infantile at the Alaró grade school (1933-34), Despertar at the Can Pastilla mixed school (1934-1936) and Renacer at the Sa Casa Blanca children’s school (1937). By analysing these magazines and the documents included in the administrative files and official investigations into the teacher, we have been able to garner a wide-ranging and contextualised perspective on the use of presses at schools and the sense of Freinet pedagogical practice in these three experiences.Key words: school press; school magazine; school correspondence; natural method;Freinet technique.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus