This article discusses four aspects related to cultural and linguistic interaction within exolinguistic communication prevalent in tourism. The first aspect refers to the role of culture as an essential part of linguistic exchanges, and the second explains the unconscious nature of socialization and language processes. The third aspect is the pragmatics of communication in exolinguistic service interactions, and the fourth approaches the role of habitus in intercultural communication in tourism.Este artículo trata cuatro aspectos relacionados con la interacción entre la cultura y el idioma, en el contexto exolingüístico del sector turístico. Un primer aspecto se refiere al papel de la cultura en los intercambios lingüísticos; el segundo explica la naturaleza inconsciente de los procesos de la socialización y el idioma; el tercer aspecto se refiere a la pragmática de la comunicación en las interacciones exolingüísticas de servicio; y el cuarto aspecto expone el papel del habitus en la comunicación intercultural en el turismo.
This article discusses four aspects related to cultural and linguistic interaction within exolinguistic communication prevalent in tourism. The first aspect refers to the role of culture as an essential part of linguistic exchanges, and the second explains the unconscious nature of socialization and language processes. The third aspect is the pragmatics of communication in exolinguistic service interactions, and the fourth approaches the role of habitus in intercultural communication in tourism.
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