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Resumen de Unveiling Peruvian organic consumers demand for organics: A latent class approach

Angie Higuchi, Jorge Dávalos

  • English

    A. Higuchi, and J. Dávalos. 2016. Unveiling Peruvian organic consumers demand for organics: A latent class approach. Cien. Inv. Agr. 43(3): 408-417. This paper seeks to identify the consumer segments that constitute the market for organic products in Metropolitan Lima, Peru. The employed classification methodology, Latent Class Analysis, is implemented within a structural framework that is capable of identifying key relations such as the link between educational attainment and organic product consumption. This study builds on primary data gathered at the study site involving interviews with 547 organic consumers at a limited number of bio-fairs and bio-shops. Our results identify two segments: core and middle-level consumers. Although both segments exhibit similar concerns towards the environment, healthiness and tastiness, the core level exhibits higher preferences for the remaining attributes, controlling for demographical variables. Finally, this research provides evidence that educational attainment increases the likelihood of being a middle-level organic consumer.

  • English

    A. Higuchi y J. Dávalos. 2016. Revelando las preferencias de los consumidores de productos orgánicos en Perú: un enfoque basado en el análisis de clases latentes. Cien. Inv. Agr. 43(3):408-417. La presente investigación tiene por objetivo identificar los segmentos de mercado de consumidores de productos orgánicos en Lima Metropolitana (Perú). Además, se implementa como metodología de clasificación el análisis de clases latentes, en conjunto con un marco estructural capaz de identificar relaciones clave, como por ejemplo el vínculo entre el nivel de educación y el consumo de productos orgánicos. La investigación se basa en información primaria recabada en el lugar de estudio, comprendiendo entrevistas con 547 consumidores de productos orgánicos en un número limitado de tiendas y ferias orgánicas. Los resultados muestran dos segmentos de consumidores, el segmento de nivel medio y el segmento de nivel central. A pesar de que ambos segmentos identificados poseen actitudes similares con respecto al medio ambiente, la salud y el sabor, el segmento de nivel central exhibe niveles de preferencia mayores en los atributos restantes, controlando los efectos de las variables demográficas. Finalmente, la investigación brinda evidencia de que dado un incremento en el nivel de educación, la probabilidad de ser clasificado como un consumidor de productos orgánicos de nivel medio aumenta.


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